|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GAYE DENİZ (gaye.yuksel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin temel amacı; lisans düzeyinde turizm işletmeciliği ve otelcilik eğitimi alan öğrencileri, kat hizmetleri departmanındaki yönetsel konular yanında, bir kat hizmetleri yöneticisinin ihtiyacı olan çeşitli teknik bilgiler hakkında bilinçlendirmektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kat hizmetleri departmanında yönetsel konuları açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-9 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır. PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir. PÇ-16 Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kat hizmetleri konusunda ihtiyaç duyulan teknik bilgiyi sergileyebilir |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-9 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır. PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Kat hizmetleri departmanının konaklama işletmeleri açısından önemini açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-9 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kat Hizmetleri Departmanının farklı fonksiyonlarını benimseyebilir ve uygulama becerileri kazanabilir |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir. PÇ-16 Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kat hizmetleri departmanının tanımı ve organizasyonu, kat hizmetleri departmanında insan kaynakları, kat hizmetleri departmanında planlama, kat hizmetleri departmanında bilgi akışı, kat hizmetleri departmanında kontrol, kat hizmetleri departmanında bütçeleme, kat hizmetleri departmanında kullanılan malzemeler, kat hizmetleri departmanında temizlik, müşteri odalarının dekorasyonu, kat hizmetleri departmanında hijyen, kat hizmetleri departmanında güvenlik, çamaşırhane yönetimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kat Hizmetlerinin Tanımı ve Önemi Kat Hizmetleri Departmanının Sorumluluk Alanları Kat Hizmetleri Departmanının Otel Organizasyonu İçindeki Yeri Kat Hizmetleri Organizasyon Yapısı Kat Hizmetleri Departmanı Çalışanlarının Ortak Özellikleri Kat Hizmetleri Personelinin Dikkat Etmesi Gereken Davranışlar | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
2 | Personel Bulma Personel Seçme İşe Başlatma ve Oryantasyon Motivasyon Eğitim Eğitim Programı Hazırlama Aşamaları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
3 | İş Programları Envanter Planlaması İş Tanımları Performans ve Verimlilik Standartları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
4 | Departmanlar Arası Bilgi Akışı Departman İçi Bilgi Akışı Bilgisayar Ortamında Bilgi Akışı | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
5 | İş Kontrolü Materyal Kontrolü Performans Kontrolü | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
6 | Oda Maliyet Kontrolü Kat Hizmetleri Departmanında Oda Maliyet Unsurları Stok Kontrolü | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
7 | Kat Hizmetleri Departman Bütçesinin Hazırlanması Kat Hizmetleri Departman Bütçesindeki Masraf Kalemleri Kat Hizmetleri Departman Bütçesinde Gelirler Kat Hizmetleri Departman Bütçesinin Kontrolü | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Müşteri Odalarında Kullanılan Eşyalar Temizlik Araçları Temizlik Malzemeleri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
10 | Temizlik Türleri Çeşitli Yüzeylerin Temizliği Müşteri Odalarının Temizlenmesi Önemli (V.I.P) Müşteri Odası Özürlü Müşteri Odası Cilalama Duvar Temizliği Haşerelerle Mücadele | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
11 | Dekorasyonun Tanımı Dekorasyonu Etkileyen Faktörler Otel Odalarının Dekorasyonunda Dikkat Edilecek Konular Çiçek Tanzimi Çiçek Bakımı Kişisel Hijyen Su Hijyeni Müşteri ve Personel Kullanım Alanlarında Hijyen | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
12 | Kat Hizmetlerinde İş Kazaları ve Kaza Nedenleri Müşteri Eşyalarının Korunması Oda Anahtar/Kart Sistemi Otel Eşyalarının Korunması Hediye Eşya Kabulü Yangın | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
13 | Çamaşırhane Bölümleri Çamaşır Yıkama Sayısı Çamaşır Envanteri Çamaşırhane Verimliliği Makinelerin Yük Analizi Yıkama Suyu Çamaşır Deterjanları Kumaş Dokusu Çamaşırhane İşlemleri Çamaşırhane İşlemlerinin Kontratla Yürütülmesi Çamaşırhane Hizmetleri Kalitesi | Grup Çalışması Soru-Cevap |
14 | Uygulama | Uygulama |
15 | Uygulama | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akoğlan Kozak, M. (2011). Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
2 | Seymen, O. A., Erdem, B., & Gül, M. K. (2011). Konaklama işletmelerinde çağdaş kat hizmetleri yönetimi:(örnek kat hizmetleri otomasyon modül). Detay yayınları. | |
3 | Sezgin, O. M. (2000). Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi. Ankara: Gazi Kitapevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |