|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA ÖZGÜL KATLAV (edaozgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin temel yönetim tanımlarını bilmesi ve yönetim fonksiyonları hakkında bilgi edinmesini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel Yönetim ve ilgili tanımları(işletme, yönetici, yönetim, organizasyon vb) yapar |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Karar verme ve yönetim teorilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Güncel yönetim tekniklerini ve yaklaşımlarını tanır. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Turizm işletmelerinde yönetim fonksiyonlarını uygulayabilir. |
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders genel olarak, temel kavramlar, planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol ve güncel yönetim ve organizasyon tekniklerini ve iletişim, liderlik, motivasyon, çatışma yönetimi, toplam kalite yönetimi, dış kaynaklardan yararlanma, değişim mühendisliği gibi özel konuları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar, Yönetim, Yönetici ve Karar Verme | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
2 | Yönetim Fonksiyonları: Planlama, Örgütleme, Yöneltme ve Kontrol | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
3 | Klasik Yönetim Teorileri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
4 | Davranışsal (Neo-Klasik) Yönetim Teorileri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
5 | Modern Yönetim Teorileri: Sistem Yaklaşımı | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
6 | Modern Yönetim Teorileri: Durumsallık Yaklaşımı | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
7 | Çevreye Uyum Yaklaşımları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yönetimde Modern ve Çağdaş Yaklaşımlar: Toplam Kalite Yönetimi, Temel Yetenek ve Dış Kaynak Kullanımı | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
10 | Yönetimde Modern ve Çağdaş Yaklaşımlar: Kıyaslama, Personel Güçlendirme, Küçülme | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
11 | Yönetimde Modern ve Çağdaş Yaklaşımlar: Stratejik Ortaklıklar, Değişim Mühendisliği, Öğrenen Örgütler | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
12 | Yönetimde Modern ve Güncel Yaklaşımlar: Seri Uygulama ve Sanallık | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
13 | Liderlik ve Liderlik Teorileri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
14 | Çatışma ve Değişim Yönetimi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
15 | Yönetimde Güncel Yaklaşımlar: Kaos Yaklaşımı, Postmodern Yaklaşım | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koçel, T. (2007), İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Basım | |
2 | Okumuş, F. ve Umut Avcı (2008), Turizm İşletmelerinde Çağdaş Yönetim Teknikleri, Ankara: Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Koçel, T. (2007), İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Basım Powers, T, and Barrows, C. (2008), Introduction to Management in The Hospitality Industry,9thEd., John Wiley & Sons Inc, Canada Maviş, F., (2006), Otel Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |