|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜLYA CEYLAN (hceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere Antik Çağ insanının düşünceleri sonucunda ortaya koyduğu sanat eserlerinin tanıtılmasını sağlayacak bilgilerin verilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Klasik Arkeoloji terminolojisini açıklayabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Antik kent yapılanmaları hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Antik Çağ yontu , seramik ve mimarisi hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Antik Çağda günlük yaşam hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Klasik Arkeoloji terminolojisi , Antik Çağ kentlerinin öğeleri, kent öğelerinin günlük yaşamdaki yeri, Antik Çağ seramik , yontu ve mimarisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klasik Arkeolji terminolojisi , Antik Çağ şehirlerinin kuruluş şekilleri, şehrin öğeleri | Anlatım Yöntemi |
2 | Tiyatronun doğuşu ve Anadolu'nun Antik Çağ Yunan ve Roma Tiyatroları | Anlatım Yöntemi |
3 | Grek Tiyatrosu ve bölümleri, Roma Tiyatrosu ve bölümleri, şehrin öğeleri. | Anlatım Yöntemi |
4 | Tapınaklar ve tapınım kültü, Grek ve Roma Tapınak mimarisi. | Anlatım Yöntemi |
5 | Antik Çağda mimari düzenler | Anlatım Yöntemi |
6 | Antik Çağda latrinalar, hamamlar ve yıkanma, Eski Çağda spor ve Olimpiyatlar | Anlatım Yöntemi |
7 | Antik çağ seramik sanatı, seramik kap formları | Anlatım Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Antik çağ yontu sanatı, yontu sanatının genel özellikleri. | Anlatım Yöntemi |
10 | Antik Çağ mimari sanatı. | Anlatım Yöntemi |
11 | Roma Sanatı (seramik, yontu, mimari, resim, mozaik) | Anlatım Yöntemi |
12 | Eski Yunan ve Romada günlük yaşam. | Anlatım Yöntemi |
13 | Eski Yunan ve Roma kent mimarisi. | Anlatım Yöntemi |
14 | Anadolu'da bulunan belli başlı Antik Grek ve Roma eserleri | Anlatım Yöntemi |
15 | Anadolu Arkeolojisinde tarihsel coğrafyada bölgeler. | Anlatım Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Başaran .C.,1989, Arkeolojiye Giriş I-II. Erzurum | |
2 | Conti. F., 2000, Eski Yunan Sanatını Tanıyalım .İstanbul | |
3 | Deighton, H., 2000, Eski Roma Yaşantısında Bir Gün. İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders ile ilgili kitapların yanısıra yardımcı kaynak kitaplar, dergiler makalelr ile projeksiyon cihazı ve görsel sunu malzemeleri... |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |