|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL DURSUN (meraldursun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERAL DURSUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eski Türk destanlarının incelenmesi, Eski Türk Uygarlığı ve Anadolu Mitolojisinin zenginliğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk Mitolojisini ana hatlarıyla açıklayabilir. |
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anadolu inançlarının doğal sonucu ortaya çıkan mitolojileri açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Efsanelerdeki tanrılar, yarı tanrılar, kahramanlar ve efsanevi varlıkların yaşamları birbirleriyle insanlarla olan ilişkilerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İslamiyetten önceki Türk Destanlarını açıklayabilir. |
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eski Türklerde Şamanist mitolojisi, İslamiyetten önceki ve sonraki destanlar,Anadolu Mitolojisini oluşturan anlatılar ile belli başlı eski Anadolu inançları ve efsaneleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mit Mitoloji ve Edebiyat | Anlatım Yöntemi |
2 | Mitlerin Şekli, Mitlerin İşlevi | Anlatım Yöntemi |
3 | Mitlerin İcra Bağlamı | Anlatım Yöntemi |
4 | Türk Mitolojisinin Orta Asya Kökenleri | Anlatım Yöntemi |
5 | Avcı Çobanlar Dönemi, Anaerkil ve Ataerkil dönem Türk Mitolojisi | Anlatım Yöntemi |
6 | İslamiyetten önceki Türk Destanları | Anlatım Yöntemi |
7 | İslamiyetten önceki Türk Destanları | Anlatım Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Mitolojisinin Kültleri ve Çeşitlenmeleri | Anlatım Yöntemi |
10 | Türk Mitolojisinin Kültleri ve Çeşitlenmeleri | Anlatım Yöntemi |
11 | Türk Mitolojisinde Teogoni Mitleri | Anlatım Yöntemi |
12 | Türk Mitolojisinde Kozmogoni Mitleri | Anlatım Yöntemi |
13 | Türk Mitolojisinde Eskatoloji Mitleri | Anlatım Yöntemi |
14 | Halk Kültürü, Halk İnanci ve Mitoloji | Anlatım Yöntemi |
15 | Anadoludan belli başlı Efsane, Memorat ve Mitoloji | Anlatım Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uraz, M.,1992; Türk Mitolojisi.İstanbul | |
2 | Çoruhlu ,Y.,2002;Türk Mitolojisinin Ana Hatları,İstanbul | |
3 | Eyuboğlu,İ.Z.,1998;Anadolu Mitolojisi,İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisyara, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |