|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜLYA CEYLAN (hceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arkeoloji derslerini pekiştirmeye yardımcı olmasının yanısıra arkeolojik sanat eserleriüzerindeki mitolojik anlatımlara bakış açılarının bilimsellik kazandırılmasına yardımcı olmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yunan Mitolojisinin Roma Mitolojisini nasıl etkilediğini açıklayabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tanrılar , Kahramanlar, mitolojik olaylar hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Efsanevi hikaylerin nasıl doğduğunu geliştiğini açıklayabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yunan Theogonisi, Evrenin yaradılışı ve Tanrıların doğuşu hakkında açıklama yapabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mitler nasıl doğar? Yunan Theogoni ve Cosmogonisi, Olymposluların günlük yaşamı , Eski Romada geleneksel tanrılar, dışarıdan alınan tanrılar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yunan Theogonisi, Evrenin yaradılışı ve Tanrıların doğuşu. | Anlatım Yöntemi |
2 | Büyük Tanrılar | Anlatım Yöntemi |
3 | Zeusun birliktelikleri ve her yönüyle Zeus | Anlatım Yöntemi |
4 | Olymposluların günlük yaşamı. | Anlatım Yöntemi |
5 | İkinci derecedeki tanrılar | Anlatım Yöntemi |
6 | Kahramanlar | Anlatım Yöntemi |
7 | Olağan üstü yaratıklar | Anlatım Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Troyalılar Hanedanı | Anlatım Yöntemi |
10 | Eski Romada geleneksel Tanrılar | Anlatım Yöntemi |
11 | Rahipler sınıfı, aile kültü ve ayinleri | Anlatım Yöntemi |
12 | Dışarıdan alınan tanrılar | Anlatım Yöntemi |
13 | Gizli din ve kültler | Anlatım Yöntemi |
14 | İmparatorluk kültü | Anlatım Yöntemi |
15 | Romalıların atası Aineias, Romus ve Romulus | Anlatım Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Estin, C ,;Laporte .H,.(2003) Yunan ve Roma Mitolojisi. Ankara | |
2 | Grimal, P,.(1997) Mitoloji Sözlüğü Yunan Ve Roma . İstanbul | |
3 | Carpenter, H,.(2002) Antik Yunanda Sanat ve Mitoloji. İstanbul | |
4 | Şefik C;(1999)Klasik Yunan Mitolojisi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders ile ilgili kaynak kitapların yanısıra yardımcı kaynak kitaplar, dergiler, makaleler ve projeksiyon cihazı ile görsel sunu malzemeleri. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |