|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMRAH KESKİN (ekeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Etkinlik kavramı, turizm işletmeleri için önemi, etkinlik düzenlemede göz önünde bulundurulacak faktörler konularında öğrencileri bilgilendirmek ve etkinliğin hazırlanması ve yönetimi konusunda becerilerini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Etkinlik yönetiminin temelini farkına varır. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-13 Bir turu planlar, uygular ve denetler. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Turizm sektöründe etkinlikleri yönetebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Turizm sektöründe projeler geliştirebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Etkinlik kavramı, etkinliklerin sınıflandırılmasında etkili olan faktörler, etkinlik türleri, etkinlik yönetiminde planlama, uygulama, ölçme, değerlendirme, raporlama, etkinlik yönetiminde protokol, etkinliklerde kriz yönetimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin Tanıtımı, Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Etkinlik Kavramı ve Türleri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 3 | Etkinliklerin Sınıflandırılmasında Etkili Olan Faktörler | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 4 | Etkinlik Türleri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 5 | Etkinlik Yönetiminde Planlama | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 6 | Etkinlik Yönetiminde Planlama | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 7 | Etkinlik Yönetiminde Uygulama | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Etkinlik Yönetiminde Ölçme Değerlendirme ve Raporlama | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 10 | Etkinlik Yönetiminde Ölçme Değerlendirme ve Raporlama | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 11 | Etkinlik Yönetiminde Medya İlişkileri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 12 | Etkinlik Yönetiminde Protokol | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 13 | Etkinlik Yönetiminde Protokol | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 14 | Etkinliklerde Kriz Yönetimi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 15 | Etkinlik Yönetiminde Teknoloji Kullanımı | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Pırnar Tavmergen, İ. ve Günlü Aksakal, E. (2004). Kongre ve Toplantı Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. | |
| 2 | Çakıcı, A. C. (2017). Toplantı Yönetimi Kongre Konferans Seminer ve Fuar Organizasyonları. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Göksu, N. F. (2015). Etkinlik Yönetimi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi AUZEF Yayınları. Özel, Ç. H. (2016). Kongre ve Etkinlik Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 15 | 8 | 20 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||