|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRAH KESKİN (ekeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Etkinlik kavramı, turizm işletmeleri için önemi, etkinlik düzenlemede göz önünde bulundurulacak faktörler konularında öğrencileri bilgilendirmek ve etkinliğin hazırlanması ve yönetimi konusunda becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etkinlik yönetiminin temelini farkına varır. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-13 Bir turu planlar, uygular ve denetler. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Turizm sektöründe etkinlikleri yönetebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Turizm sektöründe projeler geliştirebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etkinlik kavramı, etkinliklerin sınıflandırılmasında etkili olan faktörler, etkinlik türleri, etkinlik yönetiminde planlama, uygulama, ölçme, değerlendirme, raporlama, etkinlik yönetiminde protokol, etkinliklerde kriz yönetimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı, Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması | Anlatma yöntemi Soru Cevap |
2 | Etkinlik Kavramı ve Türleri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
3 | Etkinliklerin Sınıflandırılmasında Etkili Olan Faktörler | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
4 | Etkinlik Türleri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
5 | Etkinlik Yönetiminde Planlama | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
6 | Etkinlik Yönetiminde Planlama | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
7 | Etkinlik Yönetiminde Uygulama | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkinlik Yönetiminde Ölçme Değerlendirme ve Raporlama | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
10 | Etkinlik Yönetiminde Ölçme Değerlendirme ve Raporlama | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
11 | Etkinlik Yönetiminde Medya İlişkileri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
12 | Etkinlik Yönetiminde Protokol | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
13 | Etkinlik Yönetiminde Protokol | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
14 | Etkinliklerde Kriz Yönetimi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
15 | Etkinlik Yönetiminde Teknoloji Kullanımı | Anlatma yöntemi Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pırnar Tavmergen, İ. ve Günlü Aksakal, E. (2004). Kongre ve Toplantı Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. | |
2 | Çakıcı, A. C. (2017). Toplantı Yönetimi Kongre Konferans Seminer ve Fuar Organizasyonları. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Göksu, N. F. (2015). Etkinlik Yönetimi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi AUZEF Yayınları. Özel, Ç. H. (2016). Kongre ve Etkinlik Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 8 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |