Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / TR304 - TURİZM REHBERLİĞİ

Kodu: TR304 Adı: TURİZM PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KORAY ÇAMLICA (koraycamlica@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlama kavram, kuram, ilke ve uygulamalarını turizm işletmeleri ve ziyaretçi varış yerleri açısından incelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramları, kuramları, ilkleri ve uygulamaları açıklayabilir PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Turizm işletmelerinde çevre analizi, turizmde tüketici davranışı, turizmde hedef pazar seçimi, turizm ürünü, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma kavramları açıklayabilir PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Turizmde ziyaretçi varış yeri pazarlamasının nasıl yapıldığını açıklayabilir PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Turizmde pazarlama faaliyetlerinin örgütlenmesi ve denetlenmesi konularını açıklayabilir ve örnekler verebilir. PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, turizm İşletmelerinin pazarlama çevresi analizi, turizmde tüketici davranışı, hedef pazarların belirlenmesi, turizm ürünü, turizm işletmelerinde fiyatlandırma, turizmde dağıtım kanalları, turizm işletmelerinde tutundurma, pazarlama faaliyetlerinin uygulanması, pazarlama faaliyetlerinin değerlendirimesi, varış yeri pazarlaması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama Kavramı ve Pazarlama Yönetim Süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Pazarlama Yönetim Süreci: Pazar Fırsatlarının Analizi-Hedef Pazar Seçimi Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Pazarlama Yönetim Süreci: Pazarlama Karmasının Geliştirilmesi Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
4 Pazarlama Yönetim Süreci: Pazarlama Karmasının Geliştirilmesi-Pazarlama Çabalarının Yönetimi Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
5 Turizm Pazarlamasının Tanımı ve Özellikleri Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
6 Turizm İşletmelerinde Pazarlama Yönetim Süreci: Pazar Fırsatlarının Analizi-Hedef Pazarın Seçimi Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
7 Hedef Pazarın Seçimi: Pazar bölümlendirme Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Pazar Bölümlendirme Değişkenleri Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
10 Pazar Bölümlendirme Değişkenleri-Hedef Pazarın Belirlenmesi-Konumlandırma Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
11 Turizm İşletmelerinde Pazarlama Yönetim Süreci: Pazarlama Karmasının Geliştirilmesi-Turistik Ürün Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
12 Pazarlama Karmasının Geliştirilmesi: Fiyatlama Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
13 Pazarlama Karmasının Geliştirilmesi: Dağıtım Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
14 Pazarlama Karmasının Geliştirilmesi: Tutundurma Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
15 Pazarlama Karmasının Geliştirilmesi: İnsan-Fiziksel Kanıtlar-Süreç Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Uygur, S. M. (2007). Turizm Pazarlaması. Nobel Yayın Dağıtım.
2 Kozak,N. (2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
3 Philip, K., Bowen, J. ve Makens, J. (2010). Marketing for Hospitality and Tourism.
4 Rızaoğlu, B. (2004). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
5 Middleton, V. T. C. (2010). Marketing in Travel and Tourism, Oxford: Heineman.
6 Morrison M. A. (2010). Hospitality and Travel Marketing, Albany: Delmar Publishers
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 3 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90