|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖMER UZUNEL (omeruzunel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dinler Tarihinin konusu olan bütün dinler hakkında turist rehberliği alanında yararlanacağı şekilde öğrenciyi bilgi sahibi kılmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kültürler ve inançlar arasındaki bağlantıyı fark eder |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Çeşitli dinler hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Anadolu’da yaşanmış olan dinleri bilir |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Dinlerin ortak özellikleri, kısa tarihçeleri, ilkeleri, inançları, ibadetleri ve mezhepleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dinler Tarihine Giriş; Orta Doğu Tarih Öncesi Dinleri, Eski Mezopotamya Dinleri; Eski Anadolu Dinleri, Tarih Öncesi İnançları, Kültleri ve Tapınakları; Eski Avrupa Dinleri, Yunan ve Roma Dinleri; Eski Arabistan Dinleri; Sümer, İran ve Mısır Dinleri; Türklerde Din; Yahudilik, Hıristiyanlık, İslamiyet ve Hint Dinleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dinlerin doğuşu kaynağı ve yayıldıkları alanlar. | Sunuş ve Buluş |
| 2 | Dinlerin sınıflandırılması, yapısal özellikleri ve fonksiyonları. | Sunuş ve Buluş |
| 3 | Dinler açısından insan, Toplum ve Tanrı arasındaki ilişkileri düzenleyen kurallar. | Sunuş ve Buluş |
| 4 | İlkel kabile dinleri, Milli dinler ve ilahi dinler ile ilgili kavramlar. | Sunuş ve Buluş |
| 5 | İlkçağ dinleri: Mısır, Mezopotamya, Yunanistan ve Mezopotamya. | Sunuş ve Buluş |
| 6 | Anadolu’da yaşanmış olan dinler ve bunların tarihçesiPrehistorik dönem ve sonraki dönemler. | Sunuş ve Buluş |
| 7 | Milli dinler: Konfüçyanizm, Taoizm, Şintoizm, Göktanrı dini, Sabilik. | Sunuş ve Buluş |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hinduizm, Caynizm, Sihizm, Zerdüştlük, Budizm. | Sunuş ve Buluş |
| 10 | İlahi kaynaklı dinler: Yahudilik. | Sunuş ve Buluş |
| 11 | Hıristiyanlık. | Sunuş ve Buluş |
| 12 | İslamiyet. | Sunuş ve Buluş |
| 13 | Türkiye’de Alevilik ve Bektaşilik | Sunuş ve Buluş |
| 14 | Dünya'da yaygın olan yeni dini akımlar | Sunuş ve Buluş |
| 15 | Misyonerlik faaliyetleri | Sunuş ve Buluş |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dinler Tarihi, Günay Tümer ve Abdurrahman Küçük | |
| 2 | Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Ekrem SARIKÇIOĞLU | |
| 3 | Din ve İnanç Sözlüğü, Şinasi Gündüz | |
| 4 | Dinler Tarihine Giriş, Mircea Eliade | |
| 5 | Dinler Tarihi, Galip Atasağun | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||