|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER UZUNEL (omeruzunel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dinler Tarihinin konusu olan bütün dinler hakkında turist rehberliği alanında yararlanacağı şekilde öğrenciyi bilgi sahibi kılmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültürler ve inançlar arasındaki bağlantıyı fark eder |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çeşitli dinler hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Anadolu’da yaşanmış olan dinleri bilir |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Dinlerin ortak özellikleri, kısa tarihçeleri, ilkeleri, inançları, ibadetleri ve mezhepleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dinler Tarihine Giriş; Orta Doğu Tarih Öncesi Dinleri, Eski Mezopotamya Dinleri; Eski Anadolu Dinleri, Tarih Öncesi İnançları, Kültleri ve Tapınakları; Eski Avrupa Dinleri, Yunan ve Roma Dinleri; Eski Arabistan Dinleri; Sümer, İran ve Mısır Dinleri; Türklerde Din; Yahudilik, Hıristiyanlık, İslamiyet ve Hint Dinleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dinlerin doğuşu kaynağı ve yayıldıkları alanlar. | Sunuş ve Buluş |
2 | Dinlerin sınıflandırılması, yapısal özellikleri ve fonksiyonları. | Sunuş ve Buluş |
3 | Dinler açısından insan, Toplum ve Tanrı arasındaki ilişkileri düzenleyen kurallar. | Sunuş ve Buluş |
4 | İlkel kabile dinleri, Milli dinler ve ilahi dinler ile ilgili kavramlar. | Sunuş ve Buluş |
5 | İlkçağ dinleri: Mısır, Mezopotamya, Yunanistan ve Mezopotamya. | Sunuş ve Buluş |
6 | Anadolu’da yaşanmış olan dinler ve bunların tarihçesiPrehistorik dönem ve sonraki dönemler. | Sunuş ve Buluş |
7 | Milli dinler: Konfüçyanizm, Taoizm, Şintoizm, Göktanrı dini, Sabilik. | Sunuş ve Buluş |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hinduizm, Caynizm, Sihizm, Zerdüştlük, Budizm. | Sunuş ve Buluş |
10 | İlahi kaynaklı dinler: Yahudilik. | Sunuş ve Buluş |
11 | Hıristiyanlık. | Sunuş ve Buluş |
12 | İslamiyet. | Sunuş ve Buluş |
13 | Türkiye’de Alevilik ve Bektaşilik | Sunuş ve Buluş |
14 | Dünya'da yaygın olan yeni dini akımlar | Sunuş ve Buluş |
15 | Misyonerlik faaliyetleri | Sunuş ve Buluş |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dinler Tarihi, Günay Tümer ve Abdurrahman Küçük | |
2 | Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Ekrem SARIKÇIOĞLU | |
3 | Din ve İnanç Sözlüğü, Şinasi Gündüz | |
4 | Dinler Tarihine Giriş, Mircea Eliade | |
5 | Dinler Tarihi, Galip Atasağun | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |