|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DUYGU GÜMÜŞDAĞ (duygugumusdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DUYGU GÜMÜŞDAĞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere temel İtalyanca bilgisi vermek amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Basit düzeyde İtalyanca bir metni okuyabilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Başlangıç düzeyinde İtalyanca kelime bilgisine sahip olabilir |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İtalyan dilinde kendini tanıtabilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Basit düzeyde İtalyanca konuşabilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Basit düzeyde İtalyanca bir metin yazabilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | İtalyan kültürünü tanıyabilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Başlangıç düzeyinde okuma, yazma, dinleme ve konuşma. Her düzey için uygun dil bilgisi ve kelime bilgisi. Çeşitli etkinlikler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İtalyanca dil bilgisine giriş ve fonetik çalışmaları | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
2 | Tanışmalar, Kendini tanıtma, Essere fiili, -are bitimli düzenli fiiller | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
3 | Resmi ve samimi konuşmalar, Birinci ve ikinci şahıs ile kısa diyaloglar | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
4 | Tekil ve çoğul isimler, İsimlerin cinsiyetleri | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
5 | Belirtili articolo | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
6 | Belirtisiz articolo | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
7 | Genel tekrar, sınav öncesi hazırlık | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sınav öncesi işlenen konuları hatırlama | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
10 | Vorrei ve fare fiileri | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
11 | -ere bitimli düzenli fiiller, Restoranlarda sipariş verme | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
12 | İş, meslek ve uluslar hakkında konuşma | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
13 | Tekil sıfatlar | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
14 | "a" ve "in" edatları | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
15 | Genel Tekrar, sınav öncesi hazırlık | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arrivederci 1 (Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı +CD) İtalyanca Temel Seviye | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Arrivederci 1 (Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı +CD) İtalyanca Temel Seviye |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |