|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH KARATAŞ (fatih.karatas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBRU ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel Almanca Gramer yapısı, Kelime Bilgisi, günlük konuşma kalıpları, dinleme-anlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik alıştırmalar. Dönem sonunda öğrencilerin kendilerini ve yakın çevrelerini tanıtabilmeleri, basit düzeyde ve iletişim kurabilmesi amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dolaysiz anlatimlarda cümleleri ve sikça kullanilan tabirleri anlayabilir |
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Basit ve rutin durumlarda anlasabilir, bilindik ve alisildik konularin basit ve dogrudan aktarimini yapabilir |
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Basit anlatimlarla geldigi yeri, egitimini, yakin çevresini ve dogrudan ihtiyaca yönelik durumlari anlatabilir. |
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | katalog, duyuru, yada afiş gibi yazılı metinlerdeki bildik adları, sözcükleri ve çok basit tümceleri anlayabilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Başlangıç düzey gramer bilgisi, 4 temel becerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar.Kelime Bilgisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Randevulaşmak, kılavuz anlamak ve bilgi vermek, mektup yazma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
2 | Dil öğrenimi hakkında konuşmak, metinlerden bilgiye ulaşmak, | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
3 | Ev tasvir etme, plan yapmak, ev eşyaları hakkında konuşma, | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
4 | hoşnutluk ve hoşnutsuzluk, sein ile sıfatlar, in ile Akkusativ, Dativ ile de/da ekleri, | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
5 | Gündelik işler, geçmiş olaylar hakkında konuşma, ilan anlama | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
6 | telefon konuşması, meslekler hakkında konuşma, geçmiş zaman, bağlaçlar | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
7 | belirli belirsiz Artikel, olumsuzluk eki | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | kişi zamirleri Dativ, Berlin | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
10 | Kişisel bilgiler verme, organlar, Doktor ile konuşma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
11 | yönerge anlama ve verme, emir kipi, modal fiiller | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
12 | Hastalıklar, kelime tahminleri yapma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
13 | Kartpostal yazma, gezi için önerileri anlama, hava durumunu anlatma, gezi raporu anlama, | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
14 | otelde yaşanan problemleri anlatabilme, gezi planı hakkında konuşma, | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
15 | Tekrar- Gesamtwiederholung - | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Netzwerk A1 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Netzwerk A1 Klett Langenscheidt |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |