|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATİH KARATAŞ (fatih.karatas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBRU ÜSTÜN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel Almanca Gramer yapısı, Kelime Bilgisi, günlük konuşma kalıpları, dinleme-anlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik alıştırmalar. Dönem sonunda öğrencilerin kendilerini ve yakın çevrelerini tanıtabilmeleri, basit düzeyde ve iletişim kurabilmesi amaçlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dolaysiz anlatimlarda cümleleri ve sikça kullanilan tabirleri anlayabilir |
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Basit ve rutin durumlarda anlasabilir, bilindik ve alisildik konularin basit ve dogrudan aktarimini yapabilir |
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Basit anlatimlarla geldigi yeri, egitimini, yakin çevresini ve dogrudan ihtiyaca yönelik durumlari anlatabilir. |
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | katalog, duyuru, yada afiş gibi yazılı metinlerdeki bildik adları, sözcükleri ve çok basit tümceleri anlayabilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Başlangıç düzey gramer bilgisi, 4 temel becerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar.Kelime Bilgisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Randevulaşmak, kılavuz anlamak ve bilgi vermek, mektup yazma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 2 | Dil öğrenimi hakkında konuşmak, metinlerden bilgiye ulaşmak, | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 3 | Ev tasvir etme, plan yapmak, ev eşyaları hakkında konuşma, | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 4 | hoşnutluk ve hoşnutsuzluk, sein ile sıfatlar, in ile Akkusativ, Dativ ile de/da ekleri, | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 5 | Gündelik işler, geçmiş olaylar hakkında konuşma, ilan anlama | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 6 | telefon konuşması, meslekler hakkında konuşma, geçmiş zaman, bağlaçlar | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 7 | belirli belirsiz Artikel, olumsuzluk eki | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | kişi zamirleri Dativ, Berlin | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 10 | Kişisel bilgiler verme, organlar, Doktor ile konuşma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 11 | yönerge anlama ve verme, emir kipi, modal fiiller | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 12 | Hastalıklar, kelime tahminleri yapma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 13 | Kartpostal yazma, gezi için önerileri anlama, hava durumunu anlatma, gezi raporu anlama, | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 14 | otelde yaşanan problemleri anlatabilme, gezi planı hakkında konuşma, | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 15 | Tekrar- Gesamtwiederholung - | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Netzwerk A1 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Netzwerk A1 Klett Langenscheidt | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||