Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / TR339 - TURİZM REHBERLİĞİ

Kodu: TR339 Adı: ALMANCA III Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EBRU ÜSTÜN (ebruustun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EBRU ÜSTÜN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Orta seviye Almanca Gramer yapısı, Kelime Bilgisi, günlük konuşma kalıpları, dinleme-anlama okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik alıştırmalar. Dönem sonunda öğrencilerin yardım almaksızın iletişim kurması, sorulara cevap verebilmesi, basit seviye okuma parçalarını anlayabilmesi amaçlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kısa ve temel olay ve etkinlik betimlemeleri yapabilir PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Günlük hayatla ilgili konularda kısa, basit not ve iletiler yazabilir. PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bilgi alışverişi, ricada bulunma gibi temel dilsel işlevleri yerine getirebilme ve basit bir şekilde fikir ve tutumlarını ifade edebilir. PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Fazla çaba sarf etmeden basit, rutin bilgi alışverişinde bulunabilme; soru sorabilme, soruları yanıtlayabilme, tahmin edilebilen günlükurumlarla ilgili bilindik konular üzerinde fikir ve bilgi alışverişi yapabilir PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Sosyal bağlantılar kurabilir: Selamlaşmalar ve vedalaşmalar; tanışmalar; teşekkür etmeler, vb PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ortaç düzey gramer bilgisi, 4 temel becerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar.Kelime Bilgisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Akkusativ Tekrar ve Dativ anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
2 Mutfak ve Yemek, yeme alişkanlıkları, hisler, anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
3 Insanlar hakkında verilen bilgileri anlama iyelik ekleri(Dativ), dönüşlü fiiller, weil ile yan cümle anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
4 Neden belirtme Tahmin belirtme Metne yönelik sorulara cevap verebilme Okul dönemi ve tecrübeleri, dersler, okul türleri, anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
5 Okul dönemi ve tecrübeleri, dersler, okul türleri, hal ekleri ( Akkusativ, Dativ anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
6 Alışkanlıklar hakkında konuşmak geçmiş zamanda modal fiiller anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
7 Medya, Filmler, dass ile yan cümle, karşılaştırma, dass ile yancümleler, superlativ anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
8 Ara Sınav
9 Avantaj ve dezavantaj belirtme als-wie, sıfat derecelendirmeleri Festival ve olaylar anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
10 Teşekkür ve tebrik iletmek Davetiye, Festival ve olaylar, hisler, wenn ile yan cümle, belirli Artikel ile sıfat anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
11 Bir şehir hakkında yazma Bir şarkı hakkında konuşma Sevinç ve üzüntü belirtma Meslekler, iş araçları ve çalışma, iş dünyası anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
12 Boş zaman aktiviteleri üzerine konuşma Metinlerden bilgi edinme Başkalırını tanıtma anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
13 Meslekler, iş araçları ve çalışma, iş dünyası anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
14 Bilgi edinme Güvensizlik belirtme Yol tarifi alma/verme anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
15 Fikir söyleme Gazete metni anlama belirsiz artikel ve sıfatlar, ohne+ Akkusativ, mit+Dativ, werden fiili anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Netzwerk A2.1
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Netzwerk A2.1

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 12 48
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 3 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120