Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / TR350 - TURİZM REHBERLİĞİ

Kodu: TR350 Adı: İTALYANCA IV Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DUYGU GÜMÜŞDAĞ (duygugumusdag@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
DUYGU GÜMÜŞDAĞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin iş hayatında İtalyan dilini doğru ve akıcı olarak kullanmalarını sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel düzeyde İtalyanca iletişim kurabilir. PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İtalyanca temel dil bilgisi yapılarını kullanabilir. PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İtalyanca temel kelime bilgisini ve deyimleri kullanabilir. PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Temel düzeyde çeviri yapabilir. PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Temel düzeyde İtalyanca mesleki iletişim kurabilir. PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
DÖÇ-6 İtalyan kültürünü tanıyabilir. PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Temel seviyede okuma, yazma, konuşma, dinleme. Her beceri için uygun dilbilgisi ve kelime bilgisi. Çeşitli aktivite ve alıştırmalar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Geçen sömestrin genel tekrarı Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
2 İyelik sıfatları Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
3 Dönüşlü fiiller Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
4 "Mai" ve "niente" zarflarıyla olumsuz cümle Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
5 "Ne" edatı, alışveriş alışkanlıkları Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
6 Günlük alışkanlıklardan bahsetmek Soru-Cevap, Kelime çalışması
7 Genel tekrar, sınav öncesi hazırlık Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
8 Ara Sınav
9 Sınav öncesi işlenen konuları hatırlama Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
10 Geçmiş zamanda dönüşlü fiiller Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
11 Renk sıfatları Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
12 Mevsimler ve hava durumu Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
13 Kıyaslama cümleleri Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
14 "Si" ile edilgen yapılar Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
15 Genel Tekrar, sınav öncesi hazırlık Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Arrivederci 1 (Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı +CD) İtalyanca Temel Seviye
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Arrivederci 1 (Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı +CD) İtalyanca Temel Seviye

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 13 52
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 11 11
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120