|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, pazarlama kavram, kuram, ilke ve uygulamalarını turizm işletmeleri ve ziyaretçi varış yerleri açısından incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramları, kuramları, ilkeleri ve uygulamaları kavrar. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Turizm işletmelerinin pazarlama çevresini analiz edebilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Turizmde pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bir turizm işletmesi için pazarlama karması oluşturabilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Turizmde pazarlama çabalarını planlayabilir, örgütleyebilir, uygulayabilir ve kontrol edebilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Turist davranışını analiz edebilir |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, turizm İşletmelerinin pazarlama çevresi analizi, turizmde tüketici davranışı, hedef pazarların belirlenmesi, turizm ürünü, turizm işletmelerinde fiyatlandırma, turizmde dağıtım kanalları, turizm işletmelerinde tutundurma, pazarlama faaliyetlerinin uygulanması, pazarlama faaliyetlerinin değerlendirimesi, varış yeri pazarlaması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizm Pazarlaması İle İlgili Temel Kavramlar | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
2 | Hizmet Pazarlaması | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
3 | Turizm İşletmeleri Pazarlama Çevresi Analizi | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
4 | Turizmde Tüketici Davranışı | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
5 | Turizmde Tüketici Davranışı | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
6 | Hedef Pazarın Belirlenmesi (pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
7 | Hedef Pazarın Belirlenmesi (pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turizm Ürünü | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
10 | Turizm İşletmelerinde Fiyatlandırma | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
11 | Turizmde Dağıtım | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
12 | Turizm İşletmelerinde Tutundurma | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
13 | Turizm İşletmelerinde Pazarlama Faaliyetlerinin Uygulanması | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
14 | Turizm İşletmelerinde Pazarlama Faaliyetlerinin Değerlendirimesi | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
15 | Destinasyon Pazarlaması | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uygur, S. M. (2007). Turizm Pazarlaması. Nobel Yayın Dağıtım. | |
2 | Kozak,N. (2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
3 | Philip, K., Bowen, J. ve Makens, J. (2010). Marketing for Hospitality and Tourism. | |
4 | Rızaoğlu, B. (2004). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
5 | Middleton, V. T. C. (2010). Marketing in Travel and Tourism, Oxford: Heineman. | |
6 | Morrison M. A. (2010). Hospitality and Travel Marketing, Albany: Delmar Publishers | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |