Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / Tİ303 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: Tİ303 Adı: TURİZM PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlama kavram, kuram, ilke ve uygulamalarını turizm işletmeleri ve ziyaretçi varış yerleri açısından incelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramları, kuramları, ilkeleri ve uygulamaları kavrar. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Turizm işletmelerinin pazarlama çevresini analiz edebilir. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Turizmde pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma kavramlarını açıklayabilir. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bir turizm işletmesi için pazarlama karması oluşturabilir. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Turizmde pazarlama çabalarını planlayabilir, örgütleyebilir, uygulayabilir ve kontrol edebilir. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Turist davranışını analiz edebilir PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, turizm İşletmelerinin pazarlama çevresi analizi, turizmde tüketici davranışı, hedef pazarların belirlenmesi, turizm ürünü, turizm işletmelerinde fiyatlandırma, turizmde dağıtım kanalları, turizm işletmelerinde tutundurma, pazarlama faaliyetlerinin uygulanması, pazarlama faaliyetlerinin değerlendirimesi, varış yeri pazarlaması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Turizm Pazarlaması İle İlgili Temel Kavramlar Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Hizmet Pazarlaması Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Turizm İşletmeleri Pazarlama Çevresi Analizi Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
4 Turizmde Tüketici Davranışı Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
5 Turizmde Tüketici Davranışı Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
6 Hedef Pazarın Belirlenmesi (pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma) Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
7 Hedef Pazarın Belirlenmesi (pazar bölümlendirme, pazar hedefleme ve konumlandırma) Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Turizm Ürünü Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
10 Turizm İşletmelerinde Fiyatlandırma Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
11 Turizmde Dağıtım Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
12 Turizm İşletmelerinde Tutundurma Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
13 Turizm İşletmelerinde Pazarlama Faaliyetlerinin Uygulanması Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
14 Turizm İşletmelerinde Pazarlama Faaliyetlerinin Değerlendirimesi Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
15 Destinasyon Pazarlaması Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Uygur, S. M. (2007). Turizm Pazarlaması. Nobel Yayın Dağıtım.
2 Kozak,N. (2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
3 Philip, K., Bowen, J. ve Makens, J. (2010). Marketing for Hospitality and Tourism.
4 Rızaoğlu, B. (2004). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
5 Middleton, V. T. C. (2010). Marketing in Travel and Tourism, Oxford: Heineman.
6 Morrison M. A. (2010). Hospitality and Travel Marketing, Albany: Delmar Publishers
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90