Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / Tİ230 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: Tİ230 Adı: FRANSIZCA II Teorik+Uygulama: 6+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERCAN DEMİRCİ (e.demirci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Fransızcayı Öğrencilerin iş hayatında kendilerine Faydalı olacak düzeyde anlama, dinleme, konuşma ve yazmayı öğrenmeleri.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Basit düzeyde Fransızca bir metni okuyabilir. PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Fransızca olarak kendini tanıtabilir. PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Basit düzeyde Fransızca konuşabilir. PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Basit düzeyde Fransızca bir metin yazabilir. PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-5 Basit düzeyde Fransızca mesleki iletişim kurabilir. PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-6 Fransız kültürünü tanıyabilir. PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-7 Basit düzeyde Fransızca bir metni açıklayabilir. PÇ-4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Fransız Dilini alfabeden başlayarak kendini tanıtabilecek seviyeye getirme.Temel gramer bilgileri verme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 konut Anlatma Yöntemi
2 Edatlar,zamirler,zorunluluk Anlatma Yöntemi
3 seyahetler,konaklama,ulaşım Anlatma Yöntemi
4 sıfat karşılaştırması,şimdiki zaman hikayesi Anlatma Yöntemi
5 sağlık Anlatma Yöntemi
6 dolaylı zamirler,dönüşlü fiiller,geçmiş zaman Anlatma Yöntemi
7 üniversite,mesleki hayat,dilek şart kipi,ilgi zamirleri Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 şehir-köy yaşamı Anlatma Yöntemi
10 zarf zamirleri Anlatma Yöntemi
11 doğa Anlatma Yöntemi
12 karşılaştırma Anlatma Yöntemi
13 yabancı dil konuşmak Anlatma Yöntemi
14 dolaylı ve dolaysız zamirler Anlatma Yöntemi
15 tüm zamanların tekrarı Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Edito A1 Ders Kitabı (Temel Seviye)
2 Edito A1 Alıştırma Kitabı (Temel Seviye)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap ,sözlük ,tahta ve bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 10 30
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180