|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU ÜSTÜN (ebruustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Gramer konuları tamamlanarak, öğrencilere meslek hayatlarında kullanabilecekleri düzeyde mesleki terminoloji oluşturmayı sağlamaktır. Bu kapsamda mesleki senaryo ve mesleki okuma parçalarına cümle çevirileri ve kelime çalışmalarına ağırlık verilecektir. Konuşma becerisini geliştirmeye yönelik alıştırmalar işlenecektir. Ders konuları görsel materyallerle desteklenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Somut ve soyut konulardaki zor metinlerin içerigini ve kendi bransindaki tartismalari anlayabilir. |
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Siradan bir sohbette anadilinde konusan birisi ile her ikisinin de fazla zorluk çekmeyecegi sekilde spontane ve akici konusup anlasabilir. |
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Genis bir konu yelpazesinde net ve detayli bir sekilde kendini ifade edebilir. |
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | basit bir dille aile ve diğer insanları, yaşam koşullarını, eğitim geçmişini betimlemek için tümce kurabilir. |
PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Orta ve ileri düzey gramer bilgisi, 4 temel becerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar.Mesleki kelime Bilgisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Meslekler, iş araçları ve çalışma, iş dünyası | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
2 | Bilgi edinme Güvensizlik belirtme Yol tarifi alma/verme | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
3 | Fikir söyleme Gazete metni anlama | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
4 | belirsiz artikel ve sıfatlar, ohne+ Akkusativ, mit+Dativ, werden fiili | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
5 | Öğrenme güçlükleri hakkında konuşma Tavsiye alma ve verme Iş hayatı hakkında raporları anlama | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
6 | Iş hayatı hakkında konuşma Radio röportajı anlama | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
7 | Kısa sunum anlama ve yapma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sevinç, umut hayal kırıklığı ifade etme Hayran yorumları anlama yazma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
10 | Sonuç belirtme Öneride bulunma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
11 | Randevulaşma Gezi hakkında rapor anlama | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
12 | Zor metinler anlama Meşhur bir yer tanıtma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
13 | Şikayetçi olma Özür dileme Ricada bulunma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
14 | Tecrübe metinleri anlama Geçmiş hakkında konuşma Evcil hayvanlar hakkında konuşma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
15 | Verilen bilgiye tepki verme genel tekrar | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Netzwerk A2 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Netzwerk A2 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 3 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |