Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / Tİ421 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: Tİ421 Adı: MEZUNİYET PROJESİ I Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MERAL AKYÜZ (meral.akyuz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EDA ÖZGÜL KATLAV, EBRU GÜNEREN, KORAY ÇAMLICA, ŞULE AYDİN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin analitik düşünme ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Bir araştırmayı rapor haline getirmeyi öğrenir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanırlar. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Araştırılacak sorunları veya çözüm bulunacak konuyu tespit edebilme ve sınırlarını belirleyebilme, veri kaynaklarını tanıma, veri toplama ve analiz tekniklerini tanıma, analiz sonucunu yorumlayabilme ve bu konuların hepsini yazılı olarak ifade edebilme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması. Muhtemel tez konularının incelenmesi. Anlatma, Tartışma
2 Bilimsel araştırma süreci ve tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Kaynak Gösterimi ve Akademik Yazım Kuralları Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
4 Örnek bir tez önerisi çalışması ve öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
5 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum
6 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum
7 Tez önerilerinin kabulü. Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum
10 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum
11 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum
12 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum
13 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum
14 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum
15 Tezlerin Kabulü ve Tez Sunumları Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları
2 Şencan, H. (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bigisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 11 22
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90