|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL AKYÜZ (meral.akyuz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EDA ÖZGÜL KATLAV, EBRU GÜNEREN, KORAY ÇAMLICA, ŞULE AYDİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencilerin analitik düşünme ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Bir araştırmayı rapor haline getirmeyi öğrenir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanırlar. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırılacak sorunları veya çözüm bulunacak konuyu tespit edebilme ve sınırlarını belirleyebilme, veri kaynaklarını tanıma, veri toplama ve analiz tekniklerini tanıma, analiz sonucunu yorumlayabilme ve bu konuların hepsini yazılı olarak ifade edebilme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
2 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
3 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
4 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
5 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
6 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
7 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
10 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
11 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
12 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
13 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
14 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma, Sunum |
15 | Tezlerin Kabulü ve Tez Sunumları | Sunum, Soru- Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları | |
2 | Şencan, H. (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |