|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞULE AYDİN (suleaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DUYGU EREN, BURCU GÜLSEVİL BELBER, EDA ÖZGÜL KATLAV, EBRU GÜNEREN, ŞULE AYDİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin turizm işletmeciliği alanında güncel konular ve sorunlarla ilgili olarak bilimsel yazım kurallarına uygun bir biçimde yazılı bir seminer hazırlayıp topluluk önünde sunabilme becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm işletmeciliği alanında güncel konular ve sorunlarla ilgili olarak bilimsel yazım kurallarına uygun bir biçimde yazılı bir seminer hazırlayıp topluluk önünde sunabilir |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Kütüphane çalışması yürütebilir |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Araştırma yöntem ve tekniklerini uygular. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Resmi bir sunum yapma; hazırlık, sunum, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin öğretilmesi ve uygulanması; öğrencilerin kendi alanlarında ki küçük ölçekli bir araştırması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtılması | Anlatma Yöntemi |
2 | Bilimsel çalışmalarda referans gösterme | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
3 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
4 | Sunu yapma | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
5 | Seminer sunumu | Sunum, Soru- Cevap, Tartışma |
6 | Seminer sunumu | Sunum, Soru- Cevap, Tartışma |
7 | Seminer sunumu | Sunum, Soru- Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seminer sunumu | Sunum, Soru- Cevap, Tartışma |
10 | Seminer sunumu | Sunum, Soru- Cevap, Tartışma |
11 | Seminer sunumu | Sunum, Soru- Cevap, Tartışma |
12 | Seminer sunumu | Sunum, Soru- Cevap, Tartışma |
13 | Seminer sunumu | Sunum, Soru- Cevap, Tartışma |
14 | Seminer sunumu | Sunum, Soru- Cevap, Tartışma |
15 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10-15 | 1 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 30 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |