|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, uluslararası pazarlama, pazarlama çevresi, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, pazarlama karması, kültür ve ithalat-ihracatı anlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası pazarlamayı ve uluslararası pazarlama ile ilgili kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Çevresel faktörler ile uluslararası pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uluslararası pazarlama kavramı, destekleyen kuruluşlar, uluslararası pazarlamanın çevresi ve stratejik planlama, uluslararası pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçim süreci ve stratejileri, ürün kararları, marka, ambalaj ve kalite stratejileri, fiyatlandırma kararları, ödeme şekilleri, dağıtım, tutundurma, ihtacat-ithalat, örnek olay | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uluslararası pazarlama kavramı | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Destekleyen kuruluşlar | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Uluslararası pazarlamanın çevresi ve stratejik planlama | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Uluslararası pazarlama araştırması | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Pazar bölümlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Hedef pazar seçim süreci ve stratejileri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Ürün kararları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Marka, ambalaj ve kalite stratejileri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | Fiyatlandırma kararları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | Ödeme şekilleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | Dağıtım | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Tutundurma | Anlatım, tartışma, soru-cevap, |
14 | İhtacat-ithalat | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
15 | Örnek olay | Örnek olay değerlendirme, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ecer, Ferhat; Murat Canıtez; Uluslararası Pazarlama, Gazi Kitabevi, Ankara | |
2 | Akat, Ömer; Uluslararası Pazarlama, Ekin Yayınevi, 2009, Bursa | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |