Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / PAY203 - PAZARLAMA

Kodu: PAY203 Adı: PAZARLAMA ARAŞTIRMASI Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri, pazarlama araştırması süreci, ikincil ve birincil kaynaklar, örnekleme kavramı, süreci ve yöntemi, veri toplama yöntemleri, verilerin toplanması, sınıflandırılması ve analizi, pazarlama araştırması uygulamalarını öğrenmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama sorunlarına analitik çözümler üretebilirler. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Pazarlama araştırma süreci hakkında bilgi sahibidir PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri, pazarlama araştırması süreci, ikincil ve birincil kaynaklar, örnekleme kavramı, süreci ve yöntemi, veri toplama yöntemleri, verilerin toplanması, sınıflandırılması ve analizi, pazarlama araştırması uygulamaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
2 Pazarlama araştırması süreci ve hatalar Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
3 İkincil Kaynaklar Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
4 Birincil Kaynaklar Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
5 Örnekleme Kavramı ve Süreci Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
6 Örnekleme Yöntemi Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
7 Veri Toplama Yöntemleri: Anket Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
8 Ara Sınav
9 Gözlem Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
10 Projeksiyon Yöntemi Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
11 Projeksiyon Yöntemi Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
12 Verilerin Toplanması ve Sınıflandırılması Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
13 Verilerin Analizi Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
14 Pazarlama Araştırması Uygulamaları Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
15 Pazarlama Araştırması Uygulamaları Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nakip, Mahir. (2004). Pazarlama Araştırmalarına Giriş, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
2 Tokol, Tuncer (2010); Pazarlama Araştırması, Dora Yayın Dağıtım, Bursa.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar, Bilgisayar, Projeksiyon.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90