|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYNUR KARAKOÇ (a.karakoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KARAKOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, elektronik pazarlama, elektronik pazarlama çeşitleri, pazarlama karması, pazar araştırması, alışveriş ve reklamı öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | E-ticaret faaliyetlerini düzenleyebilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | E-ticaret faaliyetlerini uygulayabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | pazarlama araştırması yapabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | pazarlama karmasını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
E-ticaret, ticaret türleri, tüketici özellikleri, pazarlama karması, pazarlama araştırması, reklam | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Küreselleşme ve Yeni Ekonomi | Anlatım, tartışma, soru-cevap,Proje Sunumu |
2 | Elektronik Ticaret kavramı, tarafları, kapsamı, türleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Elektronik Ticaretin Araçları | Anlatım, soru-cevap |
4 | Elektronik Ticarette ödeme araçları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Elektronik Ticaretin avantajları, dezavantajları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | E ticaret iş modelleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | internet teknolojisi ve e-ticaret | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnternette Pazarlama | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | okumalar- web sitesi incelemeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | okumalar- web sitesi incelemeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
12 | okumalar- web sitesi incelemeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
13 | okumalar- web sitesi incelemeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | okumalar- web sitesi incelemeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek değerlendirme |
15 | okumalar- web sitesi incelemeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek değerlendirme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kırçova, İbrahim. (2005). İnternette pazarlama. İstanbul: Beta basım Yayın. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisiyar, projeksiyon, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |