Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / PAY219 - PAZARLAMA

Kodu: PAY219 Adı: ELEKTRONİK PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYNUR KARAKOÇ (a.karakoc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYNUR KARAKOÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, elektronik pazarlama, elektronik pazarlama çeşitleri, pazarlama karması, pazar araştırması, alışveriş ve reklamı öğrenmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 E-ticaret faaliyetlerini düzenleyebilir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 E-ticaret faaliyetlerini uygulayabilir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 pazarlama araştırması yapabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 pazarlama karmasını tanımlayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
E-ticaret, ticaret türleri, tüketici özellikleri, pazarlama karması, pazarlama araştırması, reklam
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Küreselleşme ve Yeni Ekonomi Anlatım, tartışma, soru-cevap,Proje Sunumu
2 Elektronik Ticaret kavramı, tarafları, kapsamı, türleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Elektronik Ticaretin Araçları Anlatım, soru-cevap
4 Elektronik Ticarette ödeme araçları Anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Elektronik Ticaretin avantajları, dezavantajları Anlatım, tartışma, soru-cevap
6 E ticaret iş modelleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
7 internet teknolojisi ve e-ticaret Anlatım, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 İnternette Pazarlama Anlatım, tartışma, soru-cevap
10 okumalar- web sitesi incelemeri Anlatım, tartışma, soru-cevap
11 okumalar- web sitesi incelemeri Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama
12 okumalar- web sitesi incelemeri Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama
13 okumalar- web sitesi incelemeri Anlatım, tartışma, soru-cevap
14 okumalar- web sitesi incelemeri Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek değerlendirme
15 okumalar- web sitesi incelemeri Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek değerlendirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kırçova, İbrahim. (2005). İnternette pazarlama. İstanbul: Beta basım Yayın.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisiyar, projeksiyon,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 5 5
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 5 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 5 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90