Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / PAY225 - PAZARLAMA

Kodu: PAY225 Adı: SATIŞ GÜCÜ EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, satış yönetimi, alış ve satış işlemleri, müşteri ilişkileri yönetimi, satış gücünün organizasyonu ve satış yeteneğini öğrenmek ve satış elemanının seçilmesi, eğitilmesi, motivasyonu, ücretlendirilmesi, performans değerlemesi ve kontrol edilmesinin açıklanmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Satış yönetimi, kişisel satış ve satış görevi kavramlarını açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Kişisel satış stratejileri ve kişisel satışı etkileyen çevresel faktörleri anlayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Satış sürecinde satış elemanın karşılaştığı müşteri itirazlarının önemini, çeşitlerini, itirazların nasıl yanıtlanacağını ve satışın nasıl kapatılacağını kavrayacak bilgi ve becerileri öğrenebilir. . PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir.
PÇ-10 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Satış eğitiminin amaçları, satış eğitiminin içeriğinde yer alması gereken konuları, satış eğitiminde kullanılabilecek yöntemler ve satış eğitiminin nasıl organize edilebileceğini açıklayabilir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-9 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-13 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Satış tahminleri ve satış tahmin yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Satış gücünün seçilmesi, eğitilmesi, ücretlendirilmesi, motivasyonu, kontrol ve değerlendirme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Satış yönetimi Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması,
2 Satış süreci Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması,
3 Kişisel satış ve pazarlama Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması,
4 Satış planlaması Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması,
5 Satış gücünün organizasyonu Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması,
6 Satış gücünün seçilmesi Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması,
7 Satış gücünün seçilmesi Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması,
8 Ara Sınav
9 Satış gücünün eğitilmesi Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması,
10 Satış gücünün ücretlendirilmesi Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması,
11 Satış gücünün motivasyonu Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, beyin fırtınası
12 Satış gücünün motivasyonu Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, beyin fırtınası
13 Satış tahmini, satış kotası, satış bütçesi Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması,
14 Kontrol Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması,
15 Değerlendirme Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması,
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Taşkın, Erdoğan (2001); Satış Yönetimi Eğitimi, Papatya Yayınları, İstanbul
2 İslamoğlu, Ahmet H.; Remzi Altunışık (2007); Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Yayıncılık, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90