Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / PAY206 - PAZARLAMA

Kodu: PAY206 Adı: ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 1+1 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere, pazarlamanın güncel konuları ve sorunları hakkında araştırma yapmalarına ilişkin bilgiler kazandırılmasına ve bir seminer hazırlanmasına olanak sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlamanın güncel konuları hakkında araştırma yapabilir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Pazarlamanın güncel konuları ve sorunları ile ilgili sunum hazırlayıp, sunabilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Pazarlama ile ilgili sorunlar hakkında çözüm üretebilir. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Alanıyla ilgili konulara eleştirel yaklaşabilir, PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Araştırma yöntemleri, araştırma süreci, konu seçimi, ikincil kaynaklardan veri taraması, birincil kaynakların kullanılması, taslak seminerin hazırlanması, araştırma raporunun hazırlanması, sunum yapma tekniği ile ilgili bilgi verilmesi, seminer hazırlama ve pazarlama ile ilgili örnek olay çözümlemeleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Araştırma yöntemi, araştırma süreci, zaman planlaması. Anlatım.
2 Konu seçimi ve muhtemel proje konularının öğrencilere bildirilmesi. Anlatım.
3 İkincil kaynakların bulunması, ikincil kaynakların kullanılması. Anlatım.
4 Birincil kaynakların bulunması, taslak seminerin hazırlanması. Anlatım.
5 Araştırma raporunun yazılması, sunum teknikleri. Anlatım.
6 Pazarlama ile ilgili örnek olay çözümlemeleri. Tartışma.
7 Pazarlama ile ilgili örnek olay çözümlemeleri. Tartışma.
8 Ara Sınav
9 Pazarlama ile ilgili örnek olay çözümlemeleri. Tartışma.
10 Öğrenci Sunumu ve Tartışma. Sunum,tartışma.
11 Öğrenci Sunumu ve Tartışma. Sunum,tartışma.
12 Öğrenci Sunumu ve Tartışma. Sunum,tartışma.
13 Öğrenci Sunumu ve Tartışma. Sunum,tartışma.
14 Öğrenci Sunumu ve Tartışma. Sunum,tartışma.
15 Öğrenci Sunumu ve Tartışma. Sunum,tartışma.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 KURTULUŞ, Kemal, (2004), Pazarlama Araştırmaları, İstanbul: Literatür Yayıncılık, Genişletilmiş 7. Basım.
2 GÖKÇE, Birsen, (1999), Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Ankara: Savaş Yayınevi, Genişletilmiş 3. Baskı.
3 NAKİP, Mahir, (2003), Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
4 Kaya, Zeki;Mehmet Şahin (2013); Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Eğitim Yayınevi, Konya.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 2 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60