Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Pazarlamanın güncel konuları hakkında araştırma yapabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 |
Pazarlamanın güncel konuları ve sorunları ile ilgili sunum hazırlayıp, sunabilir. |
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Pazarlama ile ilgili sorunlar hakkında çözüm üretebilir. |
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 |
Alanıyla ilgili konulara eleştirel yaklaşabilir, |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Araştırma yöntemleri, araştırma süreci, konu seçimi, ikincil kaynaklardan veri taraması, birincil kaynakların kullanılması, taslak seminerin hazırlanması, araştırma raporunun hazırlanması, sunum yapma tekniği ile ilgili bilgi verilmesi, seminer hazırlama ve pazarlama ile ilgili örnek olay çözümlemeleri |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Araştırma yöntemi, araştırma süreci, zaman planlaması. |
Anlatım. |
2 |
Konu seçimi ve muhtemel proje konularının öğrencilere bildirilmesi. |
Anlatım. |
3 |
İkincil kaynakların bulunması, ikincil kaynakların kullanılması. |
Anlatım. |
4 |
Birincil kaynakların bulunması, taslak seminerin hazırlanması. |
Anlatım. |
5 |
Araştırma raporunun yazılması,
sunum teknikleri. |
Anlatım. |
6 |
Pazarlama ile ilgili örnek olay çözümlemeleri. |
Tartışma. |
7 |
Pazarlama ile ilgili örnek olay çözümlemeleri. |
Tartışma. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Pazarlama ile ilgili örnek olay çözümlemeleri. |
Tartışma. |
10 |
Öğrenci Sunumu ve Tartışma. |
Sunum,tartışma. |
11 |
Öğrenci Sunumu ve Tartışma. |
Sunum,tartışma. |
12 |
Öğrenci Sunumu ve Tartışma. |
Sunum,tartışma. |
13 |
Öğrenci Sunumu ve Tartışma. |
Sunum,tartışma. |
14 |
Öğrenci Sunumu ve Tartışma. |
Sunum,tartışma. |
15 |
Öğrenci Sunumu ve Tartışma. |
Sunum,tartışma. |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
KURTULUŞ, Kemal, (2004), Pazarlama Araştırmaları, İstanbul: Literatür Yayıncılık, Genişletilmiş 7. Basım. |
2 |
GÖKÇE, Birsen, (1999), Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Ankara: Savaş Yayınevi, Genişletilmiş 3. Baskı. |
3 |
NAKİP, Mahir, (2003), Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
4 |
Kaya, Zeki;Mehmet Şahin (2013); Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Eğitim Yayınevi, Konya. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap, Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı.
|