Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Halkla ilişkilerde etkin iletişim ve sunuş tekniklerini kullanabilir. |
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-9 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Halkla İlişkilere yakın kavramları tanıyabilir. |
PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Halkla ilişkilerin temel ilkelerini bilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Kurumsal imajı ve algılamayı sürekli olumlu tutabilir. |
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; genel olarak halkla ilişkiler çalışanlarının bilmesi gereken temel mesleki bilgiler ve yönetim ilkeleri aktarılmaya çalışılacaktır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Halkla İlişkilerle İlgili Temel Kavramlar Ve Tarihi Gelişimi, |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
2 |
Halkla İlişkilerin İşletmeler Açısından Önemi |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
3 |
Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri, Amaçları |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
4 |
Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
5 |
Reklam Ve Reklamın Amacı, Halkla İlişkilerle Reklamın Karşılaştırılması |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
6 |
Halkla İlişkilere Kullanılan Araç Ve Yöntemler |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
7 |
Halkla İlişkilerin Organizasyonu Ve Yönetimi |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Halkla İlişkiler Eğitimi Ve Halkla İlişkiler Uzmanında Bulunması Gereken Özellikler |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
10 |
Halkla İlişkiler Süreci |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
11 |
Halkla İlişkilerde Hedef Kitleler |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
12 |
Sponsorluk Ve Lobicilik |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
13 |
Halkla İlişkilerde Etkin Sunuş Teknikleri |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
14 |
Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
15 |
Halkla İlişkilerin Geleceği |
Anlatım,tartışma,soru-cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Sezgin, M. (2007). Halkla ilişkiler. Yüce medya Yayınları. |
2 |
Budak, Gönül; G. Budak. (1995). Halkla ilişkiler. İstanbul: Beta Yayıncılık. |
3 |
Geylan, Ramazan. (1994). İşletmelerde halkla ilişkiler. Eskişehir: Birlik Ofset Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, internet, sunum cihazları, ses sistemi.ders kitabı. |