Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / PAY226 - PAZARLAMA

Kodu: PAY226 Adı: TV REKLAMCILIĞI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere, Televizyon reklamcılığı hakkında genel bilgiler vermek, bu konuda yaratıcı projeler ortaya koymaya çalışmak ve Türkiye'deki tv reklam sektörünü tanımak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Reklam ve reklam mecralarını açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tv reklamlarında temel yapım tekniklerini açıklayabilir. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Reklamın yapım öncesi aşamalarını açıklayabilir. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Reklamın yapım aşamalarını açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Reklamın yapım sonrası aşamalarını açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; reklamın tanımı, reklam mecraları, tv reklamcılığı, yaratıcı ve etkili tv reklamının özellikleri, tv reklam ve senaryo incelemeleri, temel yapım teknikleri (kamera, oyunculuk, aydınlatma, kurgu, müzik vb.), reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları, dünyadan ve ülkemizden örneklerin incelenmesi konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reklamın tanımı ve reklam mecraları. Anlatım.
2 Tv reklamcılığı. Anlatım.
3 Yaratıcı ve etkili tv reklamlarının özellikleri. Anlatım.
4 Yaratıcı strateji süreci. Anlatım.
5 Tv reklam formatları. Anlatım.
6 Tv reklamlarında temel yapım teknikleri (kamera, oyunculuk, aydınlatma, kurgu, müzik vb.). Anlatım.
7 Tv reklamlarında temel yapım teknikleri (kamera, oyunculuk, aydınlatma, kurgu, müzik vb.). Anlatım.
8 Ara Sınav
9 Reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları. Anlatım.
10 Reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları. Anlatım.
11 Reklamın yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası aşamaları. Anlatım.
12 Tv reklam ve senaryo incelemeleri. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
13 Tv reklam ve senaryo incelemeleri. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
14 Dünyadan ve ülkemizden reklam örneklerinin incelenmesi. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
15 Dünyadan ve ülkemizden reklam örneklerinin incelenmesi. Anlatım,soru-cevap,tartışma.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Avşar, Z., Elden, M. (2005). Reklam ve reklam mevzuatı. Ankara: Piramit Yayıncılık.
2 Gıyasettin, T. (2008). Reklamcılık. Ankara: Nobel Yayıncılık.
3 Kocabaş, F., Elden, M. (2004). Reklamcılık-kavramlar, kararlar, kurumlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 2 2
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90