Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / PAY230 - PAZARLAMA

Kodu: PAY230 Adı: MARKA YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYNUR KARAKOÇ (a.karakoc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, marka kavramı, marka stratejileri, iletşim ve konumlandırmayı öğrenmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bütünleşik pazarlama iletişimini tanımlayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 markayı tanımlayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 marka imajını güçlendirebilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 marka stratejilerini tanımlayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Marka kavramı, markanın önemi, marka stratejileri, iletişim, bütünleşik pazarlama iletişimi, markanın konumlandırılması, örnek markalar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Marka kavramı Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
2 Markanın önemi Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
3 Marka stratejileri Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
4 Marka stratejileri Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
5 Marka stratejileri Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
6 Marka stratejileri Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
7 İletişim Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Bütünleşik pazarlama iletişimi Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
10 Bütünleşik pazarlama iletişimi Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
11 Markanın konumlandırılması Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
12 Markanın konumlandırılması Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
13 Markanın konumlandırılması Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
14 Örnek markalar Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi
15 Örnek markalar Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hocanın ders notu.
2 Ar, Aybeniz Akdeniz. (2004). Marka ve sarka stratejileri. Ankara: Detay Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90