|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | PAZARLAMA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYNUR KARAKOÇ (a.karakoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, marka kavramı, marka stratejileri, iletşim ve konumlandırmayı öğrenmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bütünleşik pazarlama iletişimini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | markayı tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 | marka imajını güçlendirebilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | marka stratejilerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Marka kavramı, markanın önemi, marka stratejileri, iletişim, bütünleşik pazarlama iletişimi, markanın konumlandırılması, örnek markalar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Marka kavramı | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 2 | Markanın önemi | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 3 | Marka stratejileri | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 4 | Marka stratejileri | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 5 | Marka stratejileri | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 6 | Marka stratejileri | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 7 | İletişim | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bütünleşik pazarlama iletişimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 10 | Bütünleşik pazarlama iletişimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 11 | Markanın konumlandırılması | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 12 | Markanın konumlandırılması | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 13 | Markanın konumlandırılması | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
| 14 | Örnek markalar | Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
| 15 | Örnek markalar | Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hocanın ders notu. | |
| 2 | Ar, Aybeniz Akdeniz. (2004). Marka ve sarka stratejileri. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||