| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK (gulhankucuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Haftada 2 saat uygulama | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin; ruhsal bozukluğu olan bireylerin hemşirelik bakımları konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ruhsal bozukluğu olan bireylere yönelik hemşirelik sürecine uygun ve bütüncül bir anlayışla hemşirelik girişimlerini uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Hemşirelik bakım planı hazırlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Terapötik iletişim tekniklerine uygun görüşme raporu hazırlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Grup aktivitelerini yönetebilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		 Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-5 | Terapötik ilişki tekniklerine uygun grup aktivite planı hazırlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ruhsal hastalıklar ve Hemşirelik bakımları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 2 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 3 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 4 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 5 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 6 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 7 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 10 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 11 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 12 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 13 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 14 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 15 | Klinik Uygulama | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çam Olcay & Engin Esra, editors. Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım sanatı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi, 2014. | |
| 2 | Nermin Gürhan. Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri, 2016. | |
| 3 | Leyla Baysan Arabacı, editor. Ruh sağlığı ve hastalıklarında Temel Hemşirelik Bakımı, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Klinik ortam | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 8 | 1 | 10 | 
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 8 | 1 | 10 | 
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 3 | 15 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 9 | 9 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 10 | 1 | 10 | 
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||