Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK Y.O. / HEM303 - HEMŞİRELİK

Kodu: HEM303 Adı: HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HEMŞİRELİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAHRİYE KAPLAN (bkaplan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BAHRİYE KAPLAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram, kuram, ilke ve yöntemleri inceleyerek, sistemli bir şekilde planlı çalışmayı görev edinerek, ülke gereksinimleri doğrultusunda sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi, tedavi ve rehabilite edilmesinde üstleneceği çağdaş rol ve işlevlerde kullanabilen yaşam boyu eğitimi benimsemiş hemşireler yetiştirebilmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitimle ilgili kavramları açıklayabilir. PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Öğrenme-öğretme ile ilgili kuramları açıklayabilir. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Eğitim programında yer alan hedeflerin belirlendiği aşamalı dizileri açıklayabilir. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Eğitim ortamında kullanılan araç-gereçleri açıklayabilir. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-5 Öğrenme stillerini ve hemşirelikteki önemini açıklayabilir. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-6 Eğitim methodlarını tanımlayabilir. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-7 Grup projeleri yapabilir PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme.
PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme.
PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-8 Öğretim ve öğrenmeye ilişkin temel kavramları, hemşirelik programında aldığı diğer bilgilerle birleştirip uygulayabilir. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-9 Hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar. PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-3 PÇ. 3. Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme.
PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-10 Hemşirelik hizmetlerinin geliştirilmesinde hizmet içi programlarını planlayarak uygulayabilir. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme.
PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-11 Mevcut hemşirelik eğitimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme.
PÇ-3 PÇ. 3. Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğretim ve öğrenme sürecini etkileyen kavramlar ile eğitim yöntem ve teknikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve programın açıklanması Hemşirenin eğitici rolü Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
2 Eğitim - öğretimde temel kavramlar Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
3 Öğrenme alanları ve öğrenme kuramları Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
4 Öğretim sürecinin planlanması ve hazırlanması Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
5 Öğretim sürecinin uygulanması Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
6 Öğretim sürecinin değerlendirilmesi Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
7 Yetişkin eğitimi, grup eğitimi, sağlık eğitimi, uzaktan eğitim, hizmet içi eğitim Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
8 Ara Sınav
9 Grup çalışması Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
10 Grup çalışması Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
11 Grup çalışması Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
12 Grup çalışması Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
13 Grup çalışması Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
14 Grup çalışması Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
15 Grup çalışması Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirel Ö. Genel Öğretim Yöntemleri, USEM Yayınları
2 Özvarış B. Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, Ankara 2001.
3 Bahar Z. Bayık A. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, LEMON Hemşirelikte Eğitim
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Dersle ilgili maket ve broşürler Yazı tahtası, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 3 1 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 1 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 1 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120