|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHRİYE KAPLAN (bkaplan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHRİYE KAPLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram, kuram, ilke ve yöntemleri inceleyerek, sistemli bir şekilde planlı çalışmayı görev edinerek, ülke gereksinimleri doğrultusunda sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi, tedavi ve rehabilite edilmesinde üstleneceği çağdaş rol ve işlevlerde kullanabilen yaşam boyu eğitimi benimsemiş hemşireler yetiştirebilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitimle ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme. PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenme-öğretme ile ilgili kuramları açıklayabilir. |
PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim programında yer alan hedeflerin belirlendiği aşamalı dizileri açıklayabilir. |
PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Eğitim ortamında kullanılan araç-gereçleri açıklayabilir. |
PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Öğrenme stillerini ve hemşirelikteki önemini açıklayabilir. |
PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Eğitim methodlarını tanımlayabilir. |
PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-7 | Grup projeleri yapabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. PÇ-8 PÇ. 8. Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenleyip karar verme süreçlerinde yer alabilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-8 | Öğretim ve öğrenmeye ilişkin temel kavramları, hemşirelik programında aldığı diğer bilgilerle birleştirip uygulayabilir. |
PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-9 | Hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar. |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-3 PÇ. 3. Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme. PÇ-5 PÇ. 5. Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-10 | Hemşirelik hizmetlerinin geliştirilmesinde hizmet içi programlarını planlayarak uygulayabilir. |
PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-11 | Mevcut hemşirelik eğitimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-3 PÇ. 3. Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğretim ve öğrenme sürecini etkileyen kavramlar ile eğitim yöntem ve teknikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve programın açıklanması Hemşirenin eğitici rolü | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
2 | Eğitim - öğretimde temel kavramlar | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
3 | Öğrenme alanları ve öğrenme kuramları | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
4 | Öğretim sürecinin planlanması ve hazırlanması | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
5 | Öğretim sürecinin uygulanması | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
6 | Öğretim sürecinin değerlendirilmesi | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
7 | Yetişkin eğitimi, grup eğitimi, sağlık eğitimi, uzaktan eğitim, hizmet içi eğitim | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Grup çalışması | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
10 | Grup çalışması | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
11 | Grup çalışması | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
12 | Grup çalışması | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
13 | Grup çalışması | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
14 | Grup çalışması | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
15 | Grup çalışması | Anlatım, sınıf içi tartışmalar, bu tür grup çalışmaları, yazılı ve sözlü raporlar, vaka çalışmaları gibi öğrenci etkileşimleri. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirel Ö. Genel Öğretim Yöntemleri, USEM Yayınları | |
2 | Özvarış B. Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, Ankara 2001. | |
3 | Bahar Z. Bayık A. Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi, LEMON Hemşirelikte Eğitim | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Dersle ilgili maket ve broşürler Yazı tahtası, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 1 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 1 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |