|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM BAŞAR (ozlem.ulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET ÇONTU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirerek özel ve iş yaşamlarında kendilerini doğru ifade edebilme yeteneği kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İletişimin tanım ve kavramlarını öğrenerek iletişim öğelerini analiz eder. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İletişim engeli yaratan olguları kavrar ve önlemler alır. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Dil ötesi faktörleri tanır ve önemini kavrar. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Mesleki yaşamda uygulanan iletişim türlerini ve araçlarını tanır ve kullanabilir. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Grup ve kitle iletişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Grafiksel iletişim ögelerini ve önemini kavrar. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Teknolojik iletişim araçları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İletişim kavramı, iletişim türleri, kültürlerarası iletişim, pazarlama iletişimi, sosyal medya iletişimi, müşteri şikayet yönetimi ve e-şikayet yönetimi ile ilgili konular. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İletişim Kavramı | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 2 | Sözlü İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 3 | Sözsüz İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 4 | Sözsüz İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 5 | Yazılı İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 6 | Grafiksel İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 7 | Kitle İletişimi | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Örgütsel İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 10 | İkna Edici İletişim | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 11 | Kültürlerarası İletişim ve Turizm | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 12 | Sosyal Medya ve Turizm | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 13 | Pazarlama İletişimi | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 14 | İletişim Aracı Olarak Tavsiye ve E-şikayet Web Siteleri | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 15 | Misafir Şikayet Yönetimi | Anlatma ve soru cevap yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Genel ve Teknik İletişim, Erhan ARSLAN & Ayla ERTÜRK, Lisans Yayıncılık.. | |
| 2 | Turizm İletişimi, Serkan ŞENGÜL, Şevki ULAMA, Oğuz TÜRKAY, Detay Yayıncılık. | |
| 3 | Turizm ve İletişim, Hakan YILMAZ, Detay Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı vb. yazılı kaynaklar ve internet | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 6 | 6 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 88 | ||