|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVİL SUNGUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; hücre yapısını, vücut dokularının genel yapısını, organları, organ sistemlerini ve işlevlerini tanıma ve yaşlılıkla birlikte bu sistemlerde oluşacak değişimlerle ilgili bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel fizyoloji ve organ fizyolojisini tanımlayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-4 •Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hücre yapı ve fonksiyonlarını ana çizgileri ile tanımlayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-4 •Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Vücudun fonksiyonel ünitesini oluşturan hücreler, organlar ve sistemlerin canlılık etkinliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-4 •Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Organlar ve sistemler arasındaki homeostazisi açıklayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-4 •Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Yaşlanma ile oluşan fizyolojik değişiklikleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 •Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmeleri takip eder. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-4 •Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hücre yapısı ve işlevi, yaşlılıkta meydana gelen fizyolojik değişiklikler, homeostasis ve vücut sıvıları, hematolojik sistem fizyolojisi, dolaşım sistemi fizyolojisi, solunum sistemi fizyolojisi, sindirim sistemi fizyolojisi, sinir sistemi fizyolojisi, endokrin sistem fizyolojisi, üriner sistem fizyolojisi, üreme sistemi fizyolojisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fizyolojiye giriş | konu anlatımı, soru-cevap, kavram haritası |
2 | Hücre yapısı ve organeller, hücresel yaşlanma | konu anlatımı, soru-cevap, kavram haritası |
3 | Vucüt sıvıları ve hematolojik sistem | konu anlatımı, kavram haritası, beceri geliştirme çalışması |
4 | Hematolojik sistem | konu anlatımı, kavram haritası, soru-cevap |
5 | Dolaşım sistemi | konu anlatımı, soru-cevap |
6 | Dolaşım sisteminin yaşlılıkta değişimi | konu anlatımı, soru-cevap, örnek olay |
7 | Solunum sistemi | konu anlatımı, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sindirim sistemi | konu anlatımı, soru-cevap, kavram haritası |
10 | Sindirim sistemi | konu anlatımı, örnek olay |
11 | Sinir sistemi | konu anlatımı, kavram haritası, soru-cevap |
12 | Kas-iskelet sistemi | konu anlatımı, soru-cevap |
13 | Üriner sistem | konu anlatımı, soru-cevap |
14 | Endokrin sistem | konu anlatımı, kavram haritası, örnek olay |
15 | Üreme sistemi | konu anlatımı, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aktümsek, A. (2001). Anatomi ve Fizyoloji. Nobel Yayınevi, Ankara. | |
2 | Temel Fizyoloji (2010).Medikal Yayınevi, Kayseri. | |
3 | Özden, M.(2003), Anatomi ve Fizyoloji. Ankara. | |
4 | Marieb, N.E., Hoehn, K. (2017). Anatomi ve Fizyoloji, Nobel Yayınları. | |
5 | Sütçü Çiçek, H., Yava, A. (2021). Fizyoloji. Nobel Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, tahta, tahta kalemi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |