|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YASEMİN AKTAŞ (yasemin.aygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RUHİ ERDEM ÇELEBİ, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı; öğrencileri A2 düzeyinde dört temel beceri konusunda bilgi ile donatmak ve bu bilgileri kullanma becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilinen ve rutin operasyonel konularda sınırlı bilgi alışverişinde bulunabilecek kadar dilbilgisi yapısı kullanabilir. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnsanların, yaşam veya çalışma koşullarının, günlük rutinlerin, sevdikleri/sevmedikleri şeylerin vb. basit bir tanımını veya sunumunu bir listeye bağlı kısa basit ifadeler ve cümleler dizisi olarak verebilir. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günlük veya işle ilgili yüksek sıklıkta kullanılan dilden oluşan somut türdeki bilindik konulara ilişkin kısa, basit metinleri anlayabilir |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İnsanlar, mekanlar, bir iş veya eğitim deneyimi gibi gündelik çevre unsurlarını tanımlayabilir. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Bildik bir konuda kısa, prova edilmiş, temel bir sunum yapabilecek kelime ve yapıları kullanabilir. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Karşılaştığı mektup, broşür ve olayları anlatan kısa gazete makaleleri gibi daha basit yazılı materyallerdeki belirli bilgileri tanımlayabilir. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Bilgi istemek veya onay istemek ve vermek için olgusal nitelikte basit e-postalar/mektuplar yazabilir. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Temel günlük kelime ve ifadeleri kullanarak kişisel ilgi alanlarına giren konular (örn. yaşam tarzları ve kültür, hikayeler) hakkında izlenim ve görüşlerini yazılı olarak aktarabilir. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
A2 seviyede 4 beceriye dayandırılmıştır. Hedef dili daha etkin kullanmak adına gramatik temel oluşturmak hedeflenmiştir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. Ünite - Kendini tanıtma ve kendinden bahsetme, bir arkadaş veya bir aile üyesinden bahsetme, öneride bulunma, kişisel profil yazma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
2 | 2. Ünite - Yiyecek alışverişi ve yeme alışkanlıkları hakkında konuşma, çevrim içi yorum yazma, hayatındaki önemli şeylerden bahsetme. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
3 | 2. Ünite -Restoranda yemek siparişi verme, özel bir olay hakkında konuşma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
4 | 3. Ünite - Evindeki nesneleri tanımlayarak onlardan bahsetme, davet kabul etme, bir arkadaşına ülken ile ilgili tavsiyelerde bulunma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
5 | 3. Ünite - İnternet sitesi için bir evi tasvir etme, yaşadığınız bölge ile ilgili email yazma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
6 | 4. Ünite - Yaşamında bir zaman dilimi hakkında konuşma, özel bir zaman ile ilgili yazma, bir arkadaş için bir şey satın alma | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
7 | 4. Ünite - Bir ayakkabı mağazasında yardım isteme, ziyaret için en iyi zaman konusunda email yazma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
8 | Ara Sınav | |
9 | 5. Ünite - Yaşamından bahsetme, önemli bir yaşam olayını anlatma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
10 | 5. Ünite - Özür dileme ve bahane göstermek, bir yakın zaman etkinliği konusunda yazma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
11 | 6. Ünite - Bir resimdeki insanları ve ne yaptıklarını tanımlama, bir deneyim konusunda yazma, farklı ulaşım araçları ile yapılan seyahatlerden bahsetme. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
12 | 7. Ünite - Gönüllü yapılan mesleklerden bahsetme, bir şey istemek ya da bilgi vermek için telefon görüşmesi yapmak, araştırma yapmak ve araştırmanın özetini yazmak. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
13 | 8. Ünite - Ziyaret edilebilecek bir şehirden bahsetme, biri ile görüşme yapma ve ona gezi önerisinde bulunma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
14 | 8. Ünite - Otelde ricada bulunma ve teklif etme, bir gezi tasviri yazma. | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
15 | Genel Tekrar | rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Eales, F., & Oakes, S. (n.d.). Speakout (3rd ed., A2 level, Student's Book). Pearson. | |
2 | Eales, F., & Oakes, S. (n.d.). Speakout (3rd ed., A2 level, Workbook). Pearson | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
A2 seviyede öğrenci kitabı ve çalışma kitabı, bilgisayar ve projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 12 | 14 | 168 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 359 |