Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / GM101 - GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI

Kodu: GM101 Adı: İNGİLİZCE OKUMA VE YAZMA I Teorik+Uygulama: 12+0 AKTS: 12
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YASEMİN AKTAŞ (yasemin.aygun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
RUHİ ERDEM ÇELEBİ,
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencileri A2 düzeyinde dört temel beceri konusunda bilgi ile donatmak ve bu bilgileri kullanma becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilinen ve rutin operasyonel konularda sınırlı bilgi alışverişinde bulunabilecek kadar dilbilgisi yapısı kullanabilir. PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İnsanların, yaşam veya çalışma koşullarının, günlük rutinlerin, sevdikleri/sevmedikleri şeylerin vb. basit bir tanımını veya sunumunu bir listeye bağlı kısa basit ifadeler ve cümleler dizisi olarak verebilir. PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Günlük veya işle ilgili yüksek sıklıkta kullanılan dilden oluşan somut türdeki bilindik konulara ilişkin kısa, basit metinleri anlayabilir PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İnsanlar, mekanlar, bir iş veya eğitim deneyimi gibi gündelik çevre unsurlarını tanımlayabilir. PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Bildik bir konuda kısa, prova edilmiş, temel bir sunum yapabilecek kelime ve yapıları kullanabilir. PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Karşılaştığı mektup, broşür ve olayları anlatan kısa gazete makaleleri gibi daha basit yazılı materyallerdeki belirli bilgileri tanımlayabilir. PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Bilgi istemek veya onay istemek ve vermek için olgusal nitelikte basit e-postalar/mektuplar yazabilir. PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Temel günlük kelime ve ifadeleri kullanarak kişisel ilgi alanlarına giren konular (örn. yaşam tarzları ve kültür, hikayeler) hakkında izlenim ve görüşlerini yazılı olarak aktarabilir. PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
A2 seviyede 4 beceriye dayandırılmıştır. Hedef dili daha etkin kullanmak adına gramatik temel oluşturmak hedeflenmiştir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 1. Ünite - Kendini tanıtma ve kendinden bahsetme, bir arkadaş veya bir aile üyesinden bahsetme, öneride bulunma, kişisel profil yazma. rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
2 2. Ünite - Yiyecek alışverişi ve yeme alışkanlıkları hakkında konuşma, çevrim içi yorum yazma, hayatındaki önemli şeylerden bahsetme. rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
3 2. Ünite -Restoranda yemek siparişi verme, özel bir olay hakkında konuşma. rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
4 3. Ünite - Evindeki nesneleri tanımlayarak onlardan bahsetme, davet kabul etme, bir arkadaşına ülken ile ilgili tavsiyelerde bulunma. rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
5 3. Ünite - İnternet sitesi için bir evi tasvir etme, yaşadığınız bölge ile ilgili email yazma. rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
6 4. Ünite - Yaşamında bir zaman dilimi hakkında konuşma, özel bir zaman ile ilgili yazma, bir arkadaş için bir şey satın alma rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
7 4. Ünite - Bir ayakkabı mağazasında yardım isteme, ziyaret için en iyi zaman konusunda email yazma. rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
8 Ara Sınav
9 5. Ünite - Yaşamından bahsetme, önemli bir yaşam olayını anlatma. rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
10 5. Ünite - Özür dileme ve bahane göstermek, bir yakın zaman etkinliği konusunda yazma. rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
11 6. Ünite - Bir resimdeki insanları ve ne yaptıklarını tanımlama, bir deneyim konusunda yazma, farklı ulaşım araçları ile yapılan seyahatlerden bahsetme. rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
12 7. Ünite - Gönüllü yapılan mesleklerden bahsetme, bir şey istemek ya da bilgi vermek için telefon görüşmesi yapmak, araştırma yapmak ve araştırmanın özetini yazmak. rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
13 8. Ünite - Ziyaret edilebilecek bir şehirden bahsetme, biri ile görüşme yapma ve ona gezi önerisinde bulunma. rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
14 8. Ünite - Otelde ricada bulunma ve teklif etme, bir gezi tasviri yazma. rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
15 Genel Tekrar rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Eales, F., & Oakes, S. (n.d.). Speakout (3rd ed., A2 level, Student's Book). Pearson.
2 Eales, F., & Oakes, S. (n.d.). Speakout (3rd ed., A2 level, Workbook). Pearson
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
A2 seviyede öğrenci kitabı ve çalışma kitabı, bilgisayar ve projeksiyon.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 12 14 168
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 7 35
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 359