|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OLCAY UZUN (olcayuzun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öncelikle Orta- Öncesi düzeyde İngilizce gramer yapılarının açıklanması üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu yapılırken çeşitli yollarla bütün dil becerilerinin geliştirilmesi teşvik edilmektedir. Alıştırmalar dinleme, sözlü iletişim veya okuma-anlama becerileri veya bunların bir kombinasyonuna yönelik olarak işlenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizce dilinde kendilerini iyi bir şekilde hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder.Orta düzey metinleri rahatlıkla okur ve yorumlar. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Orta İngilizce seviyesinde konulara hakim ve bunları uygulayabilir. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler değişik yapılarda İngilizceden Türkçeye çeviri yapabilirler. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Orta İngilizce seviyesinde öğrenciler parçaları okuyup çözümleyebilirler. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yardımcı fiiller, İngilizcede zamanlar, Çeşitli dilbilgisi yapıları, zaman ifadeleri, Önek ve Sonekler, Kipler, artikeller, konuya bağlı belirli kelimeler, kalıplaşmış kelime grupları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. Ünite: Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman tekrarı, Özne ve Nesne Soruları, Kişilik sıfatları, Kişi tanımlama, Hikaye oluşturma, Niteleyici kelimeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
2 | 1. Ünite: Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman tekrarı, Özne ve Nesne Soruları, Kişilik sıfatları, Kişi tanımlama, Hikaye oluşturma, Niteleyici kelimeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
3 | 1. Ünite: Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman tekrarı, Özne ve Nesne Soruları, Kişilik sıfatları, Kişi tanımlama, Hikaye oluşturma, Niteleyici kelimeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
4 | 2. Ünite: Present Perfect Tense ve Past Simple Tense Kullanımı, Öyküleme zamanları, Zaman Edatları, Sıfatlar, kalıplaşmış ifadeler, Hikaye yazma, Bir yer tanımlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
5 | 2. Ünite: Present Perfect Tense ve Past Simple Tense Kullanımı, Öyküleme zamanları, Zaman Edatları, Sıfatlar, kalıplaşmış ifadeler, Hikaye yazma, Bir yer tanımlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
6 | 2. Ünite: Present Perfect Tense ve Past Simple Tense Kullanımı, Öyküleme zamanları, Zaman Edatları, Sıfatlar, kalıplaşmış ifadeler, Hikaye yazma, Bir yer tanımlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
7 | 2. Ünite: Present Perfect Tense ve Past Simple Tense Kullanımı, Öyküleme zamanları, Zaman Edatları, Sıfatlar, kalıplaşmış ifadeler, Hikaye yazma, Bir yer tanımlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | 3. Ünite: Gelecek zaman anlatımı, gelecek zaman planları hakkında konuşma, resmi soru sorma dili, öbek fiiller, resmi ve gayri resmi mail yazma, öneri verme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
10 | 3. Ünite: Gelecek zaman anlatımı, gelecek zaman planları hakkında konuşma, resmi soru sorma dili, öbek fiiller, resmi ve gayri resmi mail yazma, öneri verme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
11 | 3. Ünite: Gelecek zaman anlatımı, gelecek zaman planları hakkında konuşma, resmi soru sorma dili, öbek fiiller, resmi ve gayri resmi mail yazma, öneri verme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
12 | 4 Ünite: Kipler, artikeller, present perfect+ üstünlük derecesi, kuralları belirtme, spor ve oyunlar hakkında kelimeler, öneri maili- mektubu yazma, anılar hakkında konuşma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
13 | 4 Ünite: Kipler, artikeller, present perfect+ üstünlük derecesi, kuralları belirtme, spor ve oyunlar hakkında kelimeler, öneri maili- mektubu yazma, anılar hakkında konuşma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
14 | 4 Ünite: Kipler, artikeller, present perfect+ üstünlük derecesi, kuralları belirtme, spor ve oyunlar hakkında kelimeler, öneri maili- mektubu yazma, anılar hakkında konuşma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
15 | 4 Ünite: Kipler, artikeller, present perfect+ üstünlük derecesi, kuralları belirtme, spor ve oyunlar hakkında kelimeler, öneri maili- mektubu yazma, anılar hakkında konuşma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, planlı grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Speak out (3rd edition) B1, Pearson Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Speak Out B1- Pearson |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 10 | 14 | 140 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 7 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 7 | 35 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Vize için çevrimiçi çalışma | 0 | ||
Final için çevrimiçi çalışma | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 303 |