|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMURAN ÖZDİL (kamuranozdil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders yaşamı tehlikeye düşüren bir durum veya herhangi bir kazada, sağlık ekibinin yardımı sağlanıncaya kadar, ilkyardım yöntemlerini kullanarak, yaralı bireylerin hayatlarını kurtarmak, sakatlığını önlemek ya da sınırlandırmak amacıyla zamanında ve yerinde alınacak önlemlere ilişkin bilgi ve beceri kazandırır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlkyardımla ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlayabilir |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-9 •Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlkyardımda öncelikli durumları açıklayabilir |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Temel ilkyardım uygulamalarını tanımlayabilir |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Temel ilkyardım uygulamalarını doğru bir şekilde uygulayabilir |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Herhangi bir yaralanma olayında veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durum karşında olay yerini ve yaralıları değerlendirebilir |
PÇ-1 •Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 •Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-9 •Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel ilkyardım bilgileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ | Anlatma, tartışma |
2 | HASTA/YARALININ VE OLAY YERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Anlatma, tartışma, uygulama |
3 | TEMEL YAŞAM DESTEĞİ | Anlatma, tartışma, uygulama |
4 | TEMEL YAŞAM DESTEĞİ | Anlatma, tartışma, uygulama |
5 | KANAMALARDA İLKYARDIM | Anlatma, tartışma, uygulama |
6 | YARALANMALARDA İLKYARDIM | Anlatma, tartışma, uygulama |
7 | YANIK, DONMA VE SICAK ÇARPMASINDA İLKYARDIM | Anlatma, tartışma, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | KIRIK, ÇIKIK VE BURKULMALARDA İLKYARDIM | Anlatma, tartışma, uygulama |
10 | BİLİNÇ BOZUKLUKLARINDA İLKYARDIM | Anlatma, tartışma, uygulama |
11 | ZEHİRLENMELERDE İLKYARDIM | Anlatma, tartışma, uygulama |
12 | HAYVAN ISIRMALARINDA İLKYARDIM | Anlatma, tartışma, uygulama |
13 | GÖZ, KULAK VE BURUNA YABANCI CİSİM KAÇMASINDA İLKYARDIM | Anlatma, tartışma, uygulama |
14 | BOĞULMALARDA İLKYARDIM | Anlatma, tartışma, uygulama |
15 | HASTA/YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ | Anlatma, tartışma, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Süzen B, İnan H. (2005). İlk Yardım. Birol Basın yayın dağıtım ve ticaret LTD. ŞTİ. | |
2 | TEMEL İLK YARDIM VE ACİL YARDIM DOÇ.DR. ARZU İLÇE, GÖKTUĞ YAYINCILIK, ANKARA, 2016 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, konuya ilişkin maketler, sargı bezleri ve ateller, konuya ilişkin video gösterimleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |