Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK Y.O. / HEM425 - HEMŞİRELİK

Kodu: HEM425 Adı: ACADEMIC WRITING SKILLS (İNG.AKADEMİK YAZMA BECERİLERİ) Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CELAL YILMAZ (cyilmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MELTEM KARATAŞ,
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin akademik ve profesyonel yaşamda gereksinim duyabilecekleri akademik yazma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bir paragrafın temel öğelerini (Konu cümlesi, gelişme ve ana ve yardımcı destek cümleleri, sonuç cümlesi) ayırt edebilir. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme.
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Olayları tarihsel bir sıralama yaparak bir bütün içerisinde yazılı olarak ifade edebilir. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Birlik, tutarlılık, bağlılık, bütünlük ilkelerine uygun olarak tasvir paragrafları yazabilir. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Birlik, tutarlılık, bağlılık, bütünlük ilkelerine uygun olarak açıklayıcı paragraflar yazabilir. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Yazma süreci ve aşamalarının (beyin fırtınası, fikirlerin düzenlenmesi, ilk taslağın yazılması, ilk taslağın yeniden yazılması, son halinin yazılması) bilir. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Bir paragrafın nasıl genişletilip kompozisyona dönüştürüleceğini bilebilir. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Sınıflandırma türünde kompozisyonlar yazabilir. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste öğrencilerin akademik ve profesyonel yaşamda gereksinim duyacakları; bilgi edinme, edinilen bilgiyi düzenleme ve uluslararası düzeyde kabul edilen bir biçimde yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir öğretim programı izlenmektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanımı ve tanıtımı Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
2 Süreç anlatan paragraf yazma, paragraf organizasyonu, ana fikri veren cümle. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
3 Süreç anlatan paragraf yazma; paragrafta birlik, tutarlılık, bütünlük; destekleyen cümleler; sonuç cümlesi; paragraf formatı. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
4 Neden anlatan paragraf yazma, paragraf organizasyonu, ana fikri veren cümle. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
5 Neden anlatan paragraf yazma; birinci taslağı yazma; birinci taslağı tekrar yazma; son nüshayı yazma. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
6 Sonuç anlatan paragraf yazma, paragrafta birlik, tutarlılık, bütünlük; destekleyen cümleler; sonuç cümlesi; paragraf formatı. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
7 Sonuç anlatan paragraf yazma, birinci taslağı yazma, birinci taslağı tekrar yazma, son nüshayı yazma. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
8 Ara Sınav
9 Zıtlık paragrafı yazma, paragrafta birlik, tutarlılık, bütünlük, destekleyen cümleler, sonuç cümlesi, paragraf formatı. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
10 Zıtlık paragrafı yazma, birinci taslağı yazma, birinci taslağı tekrar yazma, son nüshayı yazma. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
11 Fikir bildiren paragraf yazma ve kompozisyon. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
12 Paragrafta birlik, tutarlılık, bütünlük, destekleyen cümleler, sonuç cümlesi, paragraf formatı. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
13 Birinci taslağı yazma, birinci taslağı tekrar yazma, son nüshayı yazma. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
14 Birinci taslağı yazma, birinci taslağı tekrar yazma, son nüshayı yazma. Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
15 Öğrenciden öğrenciye geribildirim / sınıf tartışması Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Fitzpatrick Mary (2011). Engaging Writing I. Pearson Education ESL; 1 edition (January 21, 2011)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, tahta, bilgisayar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 1 8 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60