| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Bir paragrafın temel öğelerini (Konu cümlesi, gelişme ve ana ve yardımcı destek cümleleri, sonuç cümlesi) ayırt edebilir. |
PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Olayları tarihsel bir sıralama yaparak bir bütün içerisinde yazılı olarak ifade edebilir. |
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Birlik, tutarlılık, bağlılık, bütünlük ilkelerine uygun olarak tasvir paragrafları yazabilir. |
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Birlik, tutarlılık, bağlılık, bütünlük ilkelerine uygun olarak açıklayıcı paragraflar yazabilir. |
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Yazma süreci ve aşamalarının (beyin fırtınası, fikirlerin düzenlenmesi, ilk taslağın yazılması, ilk taslağın yeniden yazılması, son halinin yazılması) bilir. |
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 |
Bir paragrafın nasıl genişletilip kompozisyona dönüştürüleceğini bilebilir. |
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 |
Sınıflandırma türünde kompozisyonlar yazabilir. |
PÇ-10 PÇ.10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceleyebilme.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Bu derste öğrencilerin akademik ve profesyonel yaşamda gereksinim duyacakları; bilgi edinme, edinilen bilgiyi düzenleme ve uluslararası düzeyde kabul edilen bir biçimde yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir öğretim programı izlenmektedir. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin tanımı ve tanıtımı |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 2 |
Süreç anlatan paragraf yazma, paragraf organizasyonu, ana fikri veren cümle. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 3 |
Süreç anlatan paragraf yazma; paragrafta birlik, tutarlılık, bütünlük; destekleyen cümleler; sonuç cümlesi; paragraf formatı. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 4 |
Neden anlatan paragraf yazma, paragraf organizasyonu, ana fikri veren cümle. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 5 |
Neden anlatan paragraf yazma; birinci taslağı yazma; birinci taslağı tekrar yazma; son nüshayı yazma. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 6 |
Sonuç anlatan paragraf yazma, paragrafta birlik, tutarlılık, bütünlük; destekleyen cümleler; sonuç cümlesi; paragraf formatı.
|
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 7 |
Sonuç anlatan paragraf yazma, birinci taslağı yazma, birinci taslağı tekrar yazma, son nüshayı yazma. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Zıtlık paragrafı yazma, paragrafta birlik, tutarlılık, bütünlük, destekleyen cümleler, sonuç cümlesi, paragraf formatı. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 10 |
Zıtlık paragrafı yazma, birinci taslağı yazma, birinci taslağı tekrar yazma, son nüshayı yazma. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 11 |
Fikir bildiren paragraf yazma ve kompozisyon. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 12 |
Paragrafta birlik, tutarlılık, bütünlük, destekleyen cümleler, sonuç cümlesi, paragraf formatı. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 13 |
Birinci taslağı yazma, birinci taslağı tekrar yazma, son nüshayı yazma.
|
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 14 |
Birinci taslağı yazma, birinci taslağı tekrar yazma, son nüshayı yazma. |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 15 |
Öğrenciden öğrenciye geribildirim / sınıf tartışması |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, sorun/ problem çözme,beyin fırtınası |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Fitzpatrick Mary (2011). Engaging Writing I. Pearson Education ESL; 1 edition (January 21, 2011) |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders kitabı, tahta, bilgisayar. |