|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FİLİZ YÜKSEL (fyuksel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Anadolu da oluşan Türk sanatına etki eden ve Anadolu dışında varlık göstermiş devletlerin (Karahanlı-Gazneli vs)sanatları anlatılacak buradan Anadolu Selçuklu devletinin sanat özelliklerinin kavratılmasına çalışılacaktır.Anadolu Selçuklu devletinin sanatsal özellikleri detaylı olarak ele alınacaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Anadolu dışında varlık göstermiş ve Anadolu Selçuklu sanatına etki eden devletlerin sanatsal özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Anadolu Selçuklu sanatının oluşmasına katkıda bulunan beylikleri tartışabilir |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Anadolu Selçuklu Devletinin sanatsal özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Anadolu Selçukluları mimari eserlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Anadolu dışında varlık göstermiş devletlerin sanatsal özellikleri(Harzemşahlılar-Babürler), Beylikler, Selçuklu eserleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türk-İslam sanatına giriş.(Orta Asya ve İslam sanatlarının kısa bir tekrarı) | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Karahanlı sanatı | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Gazneli sanatı | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Anadolu dışında varlık göstermiş diğer devletlerin sanatsal özellikleri(Harzemşahlılar-Babürler vb.gibi) | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Büyük Selçuklu Devletinin sanatsal özellikleri | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Anadolu Selçuklu devletine şekil veren beyliklerin tanıtılması. | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Artuklular | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Saltuklular-Danişmentliler | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Mengücekliler | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Selçuklu camileri | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Selçuklu Medreseleri | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Selçuklu Kervansarayları | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Selçuklu türbeleri | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Selçuklu saray,köşk ve savunma yapıları | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ara Altun;Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları için bir özet,ist.1988 | |
| 2 | Oktay Aslanapa,Türk Sanatı(cilt:1-2)Ank.1990 | |
| 3 | Doğan Kuban;Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler,İst.,1995 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ara Altun;Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları için bir özet,ist.1988 Oktay Aslanapa,Türk Sanatı(cilt:1-2)Ank.1990 Doğan Kuban;Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler,İst.,1995 | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||