|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİLİZ YÜKSEL (fyuksel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Anadolu da oluşan Türk sanatına etki eden ve Anadolu dışında varlık göstermiş devletlerin (Karahanlı-Gazneli vs)sanatları anlatılacak buradan Anadolu Selçuklu devletinin sanat özelliklerinin kavratılmasına çalışılacaktır.Anadolu Selçuklu devletinin sanatsal özellikleri detaylı olarak ele alınacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anadolu dışında varlık göstermiş ve Anadolu Selçuklu sanatına etki eden devletlerin sanatsal özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Anadolu Selçuklu sanatının oluşmasına katkıda bulunan beylikleri tartışabilir |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Anadolu Selçuklu Devletinin sanatsal özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Anadolu Selçukluları mimari eserlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anadolu dışında varlık göstermiş devletlerin sanatsal özellikleri(Harzemşahlılar-Babürler), Beylikler, Selçuklu eserleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk-İslam sanatına giriş.(Orta Asya ve İslam sanatlarının kısa bir tekrarı) | Anlatma Yöntemi |
2 | Karahanlı sanatı | Anlatma Yöntemi |
3 | Gazneli sanatı | Anlatma Yöntemi |
4 | Anadolu dışında varlık göstermiş diğer devletlerin sanatsal özellikleri(Harzemşahlılar-Babürler vb.gibi) | Anlatma Yöntemi |
5 | Büyük Selçuklu Devletinin sanatsal özellikleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Anadolu Selçuklu devletine şekil veren beyliklerin tanıtılması. | Anlatma Yöntemi |
7 | Artuklular | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Saltuklular-Danişmentliler | Anlatma Yöntemi |
10 | Mengücekliler | Anlatma Yöntemi |
11 | Selçuklu camileri | Anlatma Yöntemi |
12 | Selçuklu Medreseleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Selçuklu Kervansarayları | Anlatma Yöntemi |
14 | Selçuklu türbeleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Selçuklu saray,köşk ve savunma yapıları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ara Altun;Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları için bir özet,ist.1988 | |
2 | Oktay Aslanapa,Türk Sanatı(cilt:1-2)Ank.1990 | |
3 | Doğan Kuban;Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler,İst.,1995 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ara Altun;Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları için bir özet,ist.1988 Oktay Aslanapa,Türk Sanatı(cilt:1-2)Ank.1990 Doğan Kuban;Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler,İst.,1995 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |