|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ANIL BÖLÜKOĞLU (anil.bolukoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere giriş düzeyinde ekonometriyi sunmak ve regresyon teknikleri ile donatmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Varolan ekonometrik modellerdeki problemleri belirleyebilecektir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Varolan ekonometrik modellerdeki problemleri çözmek için gerekli ekonometrik metodları kullanabilecektir. |
PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ekonometrik analizler aracılığıyla elde edilmiş olan sonuçları yorumlayabilecektir. |
PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bağımsız bir ampirik araştırmayı başlangıcından sonuna dek yürütebilecektir. |
PÇ-20 Hem temel hem de alanı ile ilgili Bilgi ve İletişim Teknolojileri ile yazılımları ileri düzeyde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İki Değişkenli Regresyon Modeli: Temel Fikirler, Tahmin Problemi, Aralık Tahmini ve Hipotez Testi. Klasik Normal Doğrusal Regresyon Modeli İki Değişkenli Modelin Uzantısı: Orijinden Geçen Regresyon, Regresyon Modellerinin Fonksiyonel Biçimleri. Çoklu Regresyon Analizi: Tahmin Problemi, Çıkarsama Problemi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Regresyon Analizinin Doğası, Temel Kavramlar ve Terminoloji, Verinin Doğası ve Kaynakları | Anlatım ve tartışma |
2 | İki Değişkenli Regresyon Modeli, Ana Kütle ve Örneklem Regresyonu Fonksiyonları, En Küçük Kareler Yöntemi (EKK), EKK Yönteminin Altında Yatan Temel Varsayımlar | Anlatım ve tartışma |
3 | EKK Tahmin Edicilerinin Özellikleri, Gauss-Markov Teoremi | Anlatım ve tartışma |
4 | EKK Tahminlerinin Türetilmesi, Regresyon Denkleminin Yorumlanması | Anlatım ve tartışma |
5 | Normallik Varsayımı, Klasik Normal Doğrusal Regresyon Modeli | Anlatım ve tartışma |
6 | Olasılık Dağılımları: Normal, t, Ki-kare ve F Dağılımları | Anlatım ve tartışma |
7 | Aralık Tahmini | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hipotez Testi | Anlatım ve tartışma |
10 | Varyans Analizi | Anlatım ve tartışma |
11 | Regresyon Analizinin Sonuçlarını Raporlamak ve Değerlendirmek | Anlatım ve tartışma |
12 | Normallik ve Modelin Uygunluğuna Dair Diğer Testler | Anlatım ve tartışma |
13 | İki Değişkenli Regresyon Modelinin Uzantıları, Fonksiyonel Biçimler | Anlatım ve tartışma |
14 | Çoklu Regresyon Analizi | Anlatım ve tartışma |
15 | Tahmin ve Çıkarsama Problemleri | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Ekonometri , Damodar N. Gujarati, 3. Baskı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |