|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Parasal kavramların temellerini öğretmek, finansal piyasaların yapısı ve işleyişi konusunda bilgi vermek. Para kavramı, para sistemleri ve başlıca para politikası teorileri hakkında güncel düzeyde tartışmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler para kavramının tarihsel gelişimi ve içeriği hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-7 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler, ekonomi politikasının en önemli aracı olan para politikası hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirler, kapalı ve açık ekonomilerde para politikası uygulamaları ve kriz dönemlerinde para politikasının etkinliği hakkında analiz yapabilirler. |
PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenci Bankacılık ve Finansal Piyasalar Hakkında Bilgi Sahibi Olabilir. |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. PÇ-7 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Para Talebi Teorisi ve Para Arzı Teorisiyle İlgili Bilgi Sahibi Olabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekonomik-sosyal ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik-sosyal ve mali gelişmeleri analiz edebilme, ekonomik konularda görüş bildirebilme, çeşitli ekonomik sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma. Para, faiz, kredi ve likidite gibi değişkenlerin gelir, istihdam, ekonomik büyüme ve enflasyon üzerindeki etkileri inceleme kapasitesini artırmak | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | PARA TEORİSİ VE PARA POLİTİKASININ TEMELLERİ | Teorik |
2 | PARA TEORİSİ VE PARA POLİTİKASININ TARİHİ, TANIMI VE KAPSAMI | Teorik |
3 | PARANIN FONKSİYONLARI VE ÖZELLİKLERİ | Teorik |
4 | PARA TÜRLERİ VE PARANIN MİKTAR TANIMLARI | Teorik |
5 | GELENEKSEL PARA TALEBİ TEORİSİ | Teorik |
6 | KEYNESYEN PARA TALEBİ TEORİSİ VE PORTFÖY TEORİLERİ | Konu Anlatımı, Tartışma ve Sunum |
7 | PARA ARZI TEORİSİ | Teorik |
8 | Ara Sınav | |
9 | ÇARPAN VE AKTARIM MEKANİZMASI | Teorik |
10 | FAİZ TEORİSİ | Teorik |
11 | ÖDEMELER DENGESİ | Teorik |
12 | PARA MİKTARI | Teorik |
13 | PARA POLİTİKASI | Teorik |
14 | EKONOMİK ŞOKLAR VE PARA POLİTİKASI | Teorik |
15 | MERKEZ BANKASI ARAÇLARI | Teorik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. M. Merih PAYA, Para Teorisi ve Politikası, Filiz Kitabevi, 2007, İstanbul. | |
2 | Frederic S. Mishkin, Para Teorisi-Politikası, Bilim Teknik yayınevi, İstanbul, 2000. | |
3 | Osman Z. Orhan, Seyfettin Erdoğan, Para Politikası, Ankara, 2007. | |
4 | Yard. Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Enflasyon Hedeflemesi Yaklaşımı, Der Yayınları, 2003, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Prof. Dr. M. Merih PAYA, Para teorisi ve Politikası, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2007. Frederic S. Mishkin, “Para Teorisi-Politikası”, Bilim Teknik yayınevi, İstanbul 2000. Osman Z. Orhan, Seyfettin Erdoğan, “Para Politikası”, Ankara 2007. Yard. Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Enflasyon Hedeflemesi, Der Yayınları, İstanbul, 2003. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |