|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ANIL BÖLÜKOĞLU (anil.bolukoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersle birlikte öğrenciye makro ve mikro ekonomik modellerin yorumlanmasının öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Panel veri modellerini kullanabilecektir. |
PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eşanlı denklem modellerini, tanımlamayı ve dolaylı ve iki aşamalı en küçük kareler yöntemini; zaman gecikmeli açıklayıcı değişkene sahip dinamik modelleri; Granger nedensellik testini kullanabilecektir. |
PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Doğrusal olmayan modelleri tahmin edebilecektir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Ekonomideki çeşitli alanlara ait istatistik modellerinden uygun olanı seçip uygulayabilecektir. |
PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çoklu Regresyon Analizi: Çıkarsama Problemi Doğrusal Regresyon Modeline Matris Yaklaşımı Klasik Modelin Varsayımlarını Gevşetmek: Çoklu Doğrusal Bağlantı ve Heteroskedastisite | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çoklu Regresyon: Çıkarsama Problemi | Anlatım ve tartışma |
2 | Doğrusal Regresyon Modeline Matris Yaklaşımı | Anlatım ve tartışma |
3 | Matris Yaklaşımı (devam) | Anlatım ve tartışma |
4 | Çoklu Doğrusal Bağlantı | Anlatım ve tartışma |
5 | Heteroskedastisite | Anlatım ve tartışma |
6 | Otokorelasyon I | Anlatım ve tartışma |
7 | Otokorelasyon II | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ekonometrik Modelleme | Anlatım ve tartışma |
10 | Kukla Değişkenler | Anlatım ve tartışma |
11 | Lineer Olasılık Modeli (LPM), Logit Modeli | Anlatım ve tartışma |
12 | Probit Modeli | Anlatım ve tartışma |
13 | Otoregresiv Modeller | Anlatım ve tartışma |
14 | Gecikme Modelleri I | Anlatım ve tartışma |
15 | Gecikme Modelleri II | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Basic Econometrics , Damodar N. Gujarati, 3. Baskı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |