|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ANIL BÖLÜKOĞLU (anil.bolukoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞÜKRÜ APAYDIN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin temel amacı iktisadi büyüme ve kalkınma politikalarını, bu politikaların iktisat politikaları amaç ve araçlarını incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İktisadi büyüme ve kalkınma teorilerini değerlendirebilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-17 Çevre bilinciyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmanın önemini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İktisadi büyüme ve kalkınmayı etkileyen faktörleri analiz edebilir. |
PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-17 Çevre bilinciyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmanın önemini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ülkelerin iktisadi kalkınma sorunlarını ve bu sorunların olumlu ve olumsuz etkilerini analiz edebilir. |
PÇ-17 Çevre bilinciyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmanın önemini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İktisadi büyüme modellerini açıklayabilir. |
PÇ-10 İktisadi teorileri sayısal olarak modelleme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İktisadi büyüme teorilerinin incelenmesi, kalkınma ve az gelişmiş ülke problemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kalkınmanın çeşitli tanımları, liberal ve müdahaleci görüşler | anlatım, tartışma |
2 | Nüfus artışı ile kalkınma arasındaki ilişkiler, kalkınmanın amacı ve araçları | anlatım, tartışma |
3 | Kalkınmada devletin ve özel sektörün önemi, sosyal kalkınmada siyasal iktidarların etkinliği, kalkınma aşamaları, bölgesel kalkınma farkları | anlatım, tartışma |
4 | Tarımda ve sanayide büyüme | anlatım, tartışma |
5 | Ekonominin büyüme hızı | anlatım, tartışma |
6 | Büyümeyi hızlandıran faktör olarak nüfus artışı ve optimal nüfus | Konu Anlatımı, Tartışma ve Sunma |
7 | Teknolojik gelişmeler-Faydaları ve sakıncaları | anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasal faktörler | anlatım, tartışma |
10 | Büyümeyi yavaşlatan faktörler | anlatım, tartışma |
11 | Büyümenin özellikleri | anlatım, tartışma |
12 | Büyümenin özellikleri | anlatım, tartışma |
13 | Büyümenin etkileri | anlatım, tartışma |
14 | Büyümenin çeşitleri | anlatım, tartışma |
15 | Büyüme ve kalkınma sorunları | anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İKTİSADİ BÜYÜME, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Slaytlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 138 |