|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye’nin ekonomik yapısını ve ekonominin işleyişini değerlendirme olanağı yaratılmasını sağlamak ve Türkiye ekonomisinin dünya ekonomisi açısından nerede olduğu ve neler yapılabileceği gibi konularda bilgi vermektir. Özellkle 1980 öncesi ekonomi politikalarında ortaya çıkan değişmeleri nedenleriyle birlikte öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı İmparatorluğunun Çöküş Nedenlerini ve Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Yıllarındaki Koşullar Öğrenilebilir. |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye Cumhuriyetinin Ekonomisinin tarihsel süreçteki gelişimi öğrenilebilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye ekonomisinin kaynakları, Doğal kaynakları, beşeri kaynakları, sermaye oluşumunun ve ülkenin olanakları öğrenilebilir. |
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye Ekonomisinde Yaşanan Krizler, Bu Krizlerin Nedenleri ve Sonuçları açıklayabilir. |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye ekonomisinin kaynakları, Doğal kaynakları, beşeri kaynakları, sermaye oluşumu incelenerek ülkenin olanaklarının irdelenmesi, Cumhuriyet tarihinden günümüze kadar uygulanan ekonomi politikaları dönemler itibariyle incelenerek Türkiye ekonomisinin gelişmesini incelenmesi, Türkiye ekonomisini oluşturan sektörlerin genel yapısının, işleyişinin ve gelişmelerinin incelenmesidir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | OSMANLI'DAN DEVRALINAN EKONOMİ | Teorik |
2 | CUMHURİYETİN KURULUŞ YILLARI VE İZMİR İKTİSAT KONGRESİ | Teorik |
3 | PLANLI KALKINMA DÖNEMİ ÖNCESİNDE UYGULANA İKTİSAT POLİTİKALARI | Teorik |
4 | DEVLETÇİLİK UYGULAMALARI VE SONUÇLARI | Teorik |
5 | SAVAŞ YILLARI VE TÜRKİYE EKONOMİSİNE ETKİLERİ | Teorik |
6 | MENDERES DÖNEMİ LİBERAL EKONOMİ POLİTİKALARI | Konu Anlatımı, Tartışma ve Sunum |
7 | PLANLI KALKINMA DÖNEMİ | Teorik |
8 | Ara Sınav | |
9 | KALKINMA PLANLARI, NEDENLERİ VE ÖZELLİKLERİ | Teorik |
10 | EKONOMİ POLİTİKASINDA KÖKLÜ DÖNÜŞÜM 1980 | Teorik |
11 | TÜRKİYE’DE ENFLASYON PROBLEMİ | Teorik |
12 | 24 OCAK 1980 İSTİKRAR PAKETİ KARARLARI | Teorik |
13 | EKONOMİ POLİTİKALARINDA 1989 DÖNÜŞÜMÜ | Teorik |
14 | TÜRKİYE EKONOMİSİNDE PARA POLİTİKALARI | Teorik |
15 | 2000 Lİ YILLARDA BANKACILIK SEKTÖRÜ VE YENİDEN YAPILANMA ÇABALARI | Teorik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Yakup Kepenek ve Prof. Dr. Nurhan YENTÜRK, Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, 2005, İstanbul | |
2 | Yard. Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Küresel Kriz ve Türkiye Ekonomisine Etkileri, SDÜ İİBF Dergisi, Y 2010, C 15, s. 377-397. | |
3 | Prof. Dr. M.İlker PARASIZ, Türkiye Ekonomisi 1923'ten Günümüze İktisat ve İstikrar Politikaları, Ezgi Kitabevi, Bursa, 1998. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Prof. Dr. Yakup Kepenek ve Prof. Dr. Nurhan Yentürk, Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, 22. bs., İstanbul, Eylül 2009. Yard. Doç. Dr. Serdar ÖZTÜRK, Küresel Kriz ve Türkiye Ekonomisine Etkileri, SDÜ İİBF Dergisi, Y 2010, C 15, s. 377-397. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 146 |