|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SÜMEYRA BALCI (sbalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NECDET BATIR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersde, Fizik bölümü öğrencileri için diğer derslerinde gereksinim duyacakları araçları öğretmek ve matematik problemlerini tanımlama ve analitik bir şekilde yaklaşma yeteneğini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fonksiyon, Limit, Türev, İntegral konularında temel düzeyde matematik bilgisine sahip olabilir |
PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Taylor ve Maclauren serilerinde çözümlemeler yapabilir |
PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Vektör cebiri, doğru ve düzlemlerin vektörel denklemleri, matris cebiri kullanma yoluyla problem çözebilir |
PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Değişme hızı kavramı, limit ve süreklilik kavramları, türev, türev uygulamaları, integral, integral uygulamaları, vektör cebiri, matris cebiri, bir kuvvet serisi olarak Taylor (ve Maclaurin) serileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kümeler (küme işlemleri, açık küme, kapalı küme, yığılma noktası) | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
2 | Sayı kümeleri (doğal sayılar, tamsayılar, rasyonel sayılar, reel sayılar ve özellikleri) | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
3 | Supremum, infimum, limsup,liminf kavranmları, tümevarım metodu, fonksiyon kavramı | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
4 | Bazı özel fonksiyonlar, ve özellikleri | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
5 | Reel sayı dizileri, sınırlılık, yakınsaklık, Bolzano-Weiersrass teoremi, monoton diziler | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
6 | Bir fonksiyonun limiti, süreklilik | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
7 | Sürekli fonksiyonların özellikleri (süreklilik teoremleri), düzgün süreklilik | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türev kavramı, türev almada genel kurallar, türev yöntemleri, yüksek mertebeden türevler | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
10 | Türevin geometrik ve fiziksel anlamı | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
11 | Türevle ilgili teoremler | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
12 | Belirsiz şekillerin hesabı | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
13 | Diferansiyeller ve eğri çizimleri (kartezyen koordinat sisteminde çizimler) | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
14 | Eğri çizimleri (kutupsal koordinat sisteminde çizimler) | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
15 | Eğri çizimleri (kutupsal koordinat sisteminde çizimler) | Anlatma, tartışma, soru cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Balcı, M. - Genel Matematik. 4. Basım. Palme Yayıncılık, 2006 | |
2 | Arıkan, H., Özgür, İ., & Gözükızıl, Ö. F. - Genel Matematik I. Değişim Yayınları, 2002 | |
3 | Thomas, G. B., Weir, M. D., & Hass, J. R. - Thomas Calculus,. Cilt 1. Pearson Ders Kitapları, 2017 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 3 | 60 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |