|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SÜMEYRA BALCI (sbalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NECDET BATIR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersde, Fizik bölümü öğrencileri için diğer derslerinde gereksinim duyacakları araçları öğretmek ve matematik problemlerini tanımlama ve analitik bir şekilde yaklaşma yeteneğini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fonksiyon, Limit, Türev, İntegral konularında temel düzeyde matematik bilgisine sahip olabilir |
PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. |
|
DÖÇ-2 | Taylor ve Maclauren serilerinde çözümlemeler yapabilir |
PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Vektör cebiri, doğru ve düzlemlerin vektörel denklemleri, matris cebiri kullanma yoluyla problem çözebilir |
PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Değişme hızı kavramı, limit ve süreklilik kavramları, türev, türev uygulamaları, integral, integral uygulamaları, vektör cebiri, matris cebiri, bir kuvvet serisi olarak Taylor (ve Maclaurin) serileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kümeler (küme işlemleri, açık küme, kapalı küme,yığılma noktası,vb.,) | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
2 | Sayı kümeleri ( Doğal sayılar, Tamsayılar, Rasyonel sayılar,Reel sayılar ve özellikleri ) | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
3 | Supremum, infimum, limsup,liminf kavranmları, tümevarım metodu, fonksiyon kavramı. | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
4 | Bazı özel fonksiyonlar, özellikler. | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
5 | Reel sayı dizileri, sınırlılık, yakınsaklık,Bolzano-Weiersrass Teo.,monoton diziler | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
6 | Bir fonksiyonun limiti, süreklilik. | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
7 | Sürekli fonksiyonların özellikleri(Süreklilik Teoremleri), düzgün süreklilik. | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türev kavramı, türev almada genel kurallar. Türev yöntemleri, yüksek mertebeden türevler, | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
10 | Türevin geometrik ve fiziksel anlamı, Türevle ilgili teoremler | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
11 | Türevle ilgili teoremlere devam | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
12 | Belirsiz şekillerin hesabı | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
13 | Diferansiyeller ve eğri çizimleri (Katezyen koordinat sisteminde çizimler) | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
14 | Eğri çizimleri (Kutupsal koordinat sisteminde çizimler) | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
15 | Eğri çizimleri (Kutupsal koordinat sisteminde çizimler) | Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Genel Matematik, M. Balcı, 4. Basım, 2006 | |
2 | Genel Matematik I- II Prof. H.Arıkan, Yrd.Doç.Dr. İ.Özgür, Yrd.Doç.Dr. Ö.F. Gözükızıl | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Thomas, G.B., “Thomas’ Calculus”, Addison Wesley (11th edition 2005) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 6 | 60 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 6 | 60 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |