|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SÜMEYRA BALCI (sbalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NECDET BATIR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin integral hesaplama konusundaki temel bilgi ve becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Öğrencilere belirsiz ve belirli integrallerin alınma yöntemleri, özgün integraller, alan hesaplamaları ve çok değişkenli fonksiyonlarla ilgili problemlerin çözümü öğretilecektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Belirsiz ve belirli integral problemlerini çözebilir. |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İntegral yoluyla alan ve hacim hesabı yapabilir. |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fonksiyon ve limit problemlerini çözebilir. |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, integral alma kuralları, değişken değiştirme yöntemi, kısmi integral, belirli integral, ve genelleştirilmiş integrallerin yakınsallık kriterleri gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca, eğri yayının uzunluğu ve yüzey alanı hesaplamalarına da yer verilecektir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Belirsiz İntegral belirsiz integral alma kuralları, değişken değiştirme yöntemi, kısmi İntegrasyon metodu | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
2 | Basit kesirlere ayırma yöntemi, trigonometrik ifadelerin integrallenmesi | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
3 | İrrasyonel cebirsel ifadelerin integrallenmesi, binom İntegralleri | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
4 | Bazı özgün integrallerin hesaplanması, belirli integral tanımı | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
5 | Belirli bntegral kavramına getiren problemler, belirli integral tanımı ve özellikleri | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
6 | Değişken değiştirme yöntemi, kısmi integralleme | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
7 | Değişken değiştirme yöntemi, kısmi integralleme | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genelleştirilmiş integrallerin yakınsallık kriterleri | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
10 | Genelleştirilmiş integrallerin yakınsallık kriterleri | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
11 | Alan hesabı | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
12 | Eğri yayının uzunluğu | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
13 | Dönel düzeyin alanının hesabı | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
14 | Dönel düzeyin alanının hesabı | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
15 | Çok değişkenli fonksiyonlarda tanım kümeleri | Anlatma, tartışma, problem çözme, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Balcı, M. - Genel Matematik. 4. Basım. Palme Yayıncılık, 2006 | |
2 | Thomas, G. B., Weir, M. D., & Hass, J. R. - Thomas Calculus, Cilt 1. Pearson Ders Kitapları, 2017 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 3 | 60 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |