|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fizik öğrencilerinin kuantum fiziği, elektromanyetik teori, katıhal fiziği vb. derslerde karşılaşabilecekleri bazı problemlerin çözümünde matematik alt yapısını hazırlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Matematik yöntemlerini fizik derslerinde karşılaşılan problemlere uygulayabilir. |
PÇ-1 Fizik ve fiziğin alt dallarında kuramsal ve uygulamalı yeterli bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-3 Fiziksel bir süreç, sistem veya donanım ile ilgili sorunları çağdaş yöntemleri uygulayarak çözer. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Matematiksel olarak bulunan sonuçların fizik gerçeklerine uygunluğunu ayırt edebilir. |
PÇ-1 Fizik ve fiziğin alt dallarında kuramsal ve uygulamalı yeterli bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. PÇ-13 Uygun bilgisayar programları ile analiz ettiği fiziksel verileri anlaşılır bir biçimde raporlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kompleks sayıları tanımlar, kompleks fonksiyonları örneklerle ifade edebilir. |
PÇ-1 Fizik ve fiziğin alt dallarında kuramsal ve uygulamalı yeterli bilgi birikimine sahiptir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-6 Fiziksel problemlerin çözümü için deneyler tasarlayarak sonuçları analiz eder. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Vektör işlemleri, skaler ve vektörel alanlar, diferansiyel vektör hesabı, vektör integrasyonu, integral teoremleri, özel dik koordinat sistemleri, matrisler ve determinantlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Vektör işlemleri | Anlatma, problem çözme |
2 | Kartezyen koordinatlar ve birim vektörler | Anlatma, problem çözme |
3 | Lineer bağımsız vektörler, skaler ve vektörel alanlar | Anlatma, problem çözme |
4 | Bir vektörün türevi, Gradyent, Diverjans, Rotasyonel, Laplasyen | Anlatma, problem çözme |
5 | Çizgi integrali, yüzey ve hacim integralleri | Anlatma, problem çözme |
6 | Gauss Teoremi, Green Teoremi | Anlatma, problem çözme |
7 | Stokes Teoremi, Düzlemde Green Teoremi | Anlatma, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küresel koordinatlar ve integral teoremlerinin uygulanması | Anlatma, problem çözme |
10 | Silindirik koordinatlar ve integral teoremlerinin uygulanması | Anlatma, problem çözme |
11 | Matrisleri toplama, çıkarma, çarpma, bir matrisin türevi | Anlatma, problem çözme |
12 | Parçalı matrisler, determinantlar | Anlatma, problem çözme |
13 | Matrislerin özellikleri, homojen ve homojen olmayan denklem sistemleri | Anlatma, problem çözme |
14 | Özdeğer ve özvektörlerle ilgili teoremler | Anlatma, problem çözme |
15 | Matrislerin köşegenleştirilmesi | Anlatma, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karaoğlu, B. - Fizik ve Mühendislikte Matematik Yöntemler, Seçkin Yayıncılık, 2007 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |