|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TACETTİN YILDIRIM (yildirimt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektronik devre elemanlarını tanıtmak ve temel uygulamaları öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlgili daldaki problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir. |
PÇ-1 Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. PÇ-6 Fizik alanlarına göre deney tasarlar ve gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder, yorumlar ve arşivler. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Elektronik devreleri değerlendirebilir, deney yapabilir ve tasarlayabilir |
PÇ-1 Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. PÇ-6 Fizik alanlarına göre deney tasarlar ve gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder, yorumlar ve arşivler. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Bilimsel yöntem ve araştırma becerisini kazanabilir |
PÇ-1 Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmaları yapabilir. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. PÇ-6 Fizik alanlarına göre deney tasarlar ve gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder, yorumlar ve arşivler. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Güç kaynakları, doğrultucular, ışıklı diyot(LED), SCR, transistörler ve osilatörler ile ilgili deneyler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Laboratuarda çalışma prensipleri | Anlatım, Soru- Cevap |
2 | Fiziksel ölcümler ve hata hesabı | Anlatım, Soru- Cevap |
3 | Devre elemanları ve özellikleri | Anlatım, Soru- Cevap |
4 | Direnç renk kodları ve osiloskop | Anlatım, Soru- Cevap |
5 | Diyot | Deney yapma |
6 | Yarım Dalga Doğrultucu | Deney yapma |
7 | Köprü Doğrultucu | Deney yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zener Diyot | Deney yapma |
10 | Işıklı Diyot (LED) | Deney yapma |
11 | SCR | Deney yapma |
12 | Transistör Tipinin Belirlenmesi | Deney yapma |
13 | Bazı Ortak Bağlantılı Transistör Devresi | Deney yapma |
14 | Telafi | |
15 | Telafi | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elektronik Laboratuarı I Deney Kitapçığı | |
2 | ELEKTRONİK AYGITLAR ve DEVRE TEORİSİ, Robert Boylestad and Louis Nashelsky, Çeviri editörü. Doç. Dr. İsmail Coşkun, MBE yayınevi,1987 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Elektronik Laboratuarı I Deney Kitapçığı ELEKTRONİK AYGITLAR ve DEVRE TEORİSİ, Robert Boylestad and Louis Nashelsky, Çeviri editörü. Doç. Dr. İsmail Coşkun, MBE yayınevi,1987 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |