|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAYRAM DEVİREN (bayram.deviren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fortran programlama dili kullanarak fizik ve matematikteki bazı problemlerin çözümüne yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayarın yapısını ve işletim sistemlerini tanıyabilir |
PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. PÇ-13 Fiziksel veri toplama ve uygun bilgisayar programlarını kullanarak analiz yapma yeteneğine sahiptir ve buldukları ile tutarlı rapor hazırlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | FORTRAN programlama dilinde program yazabilir |
PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. PÇ-13 Fiziksel veri toplama ve uygun bilgisayar programlarını kullanarak analiz yapma yeteneğine sahiptir ve buldukları ile tutarlı rapor hazırlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Problem çözümü için program yazabilir ve çalıştırabilir |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. PÇ-13 Fiziksel veri toplama ve uygun bilgisayar programlarını kullanarak analiz yapma yeteneğine sahiptir ve buldukları ile tutarlı rapor hazırlayabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayarın tanıtımı, bilgisayarın yapısı, İşletim sistemleri, WF program editörü ve kullanımı, FORTRAN programlama diline giriş, FORTRAN komutları, program algoritması, akış diyagramı, FORTRAN programlama dilinde program yazımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgisayarların tarihçesi, bilgisayarların sınıflandırılması, bilgisayarın öğeleri | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
2 | Fortran program yazılımı(kodlama), Fortran karakterleri, | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
3 | Bilgi türleri, Aritmetik ve mantıksal İşlemler | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
4 | Fortranda değişkenlerin tanımlanması | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
5 | Giriş/Çıkış deyimleri | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
6 | Go to deyimi, If deyimleri | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
7 | DO deyimi ve özellikleri | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
8 | Ara Sınav | |
9 | İndisli değişkenler ve Kapalı DO deyimi | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
10 | End, Stop, Pause deyimleri, Fortranda hazır fonksiyonlar | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
11 | Algoritma ve akış şeması | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
12 | Subroutine ve Function Altprogramı | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
13 | Common, Block Data, Equivalance, External Deyimi | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
14 | Common, Block Data, Equivalance, External Deyimi | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
15 | İleri örnekler | Ders anlatımı ve sunum, Bilgisayarda uygulanması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bilgisayar Programlama ve Fortran 77, Doç. Dr. Mustafa Aytaç, Yrd. Doç. Dr. H. Kemal Sezen | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Programlama ve Fortran 77, Doç. Dr. Mustafa Aytaç, Yrd. Doç. Dr. H. Kemal Sezen |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |