Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Heisenberg ilkesini ifade edebilir. |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Dalga denkleminin çözümünün fiziksel yorumunu yapabilir. |
PÇ-1 Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Tek boyutta serbest ve potansiyel durumlar için Schrödinger denklemini yazar ve analitik çözümünü yapabilir. |
PÇ-1 Fizik alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilir.
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Kuantum fiziğini ortaya çıkaran sebepler, kuantum teorisinin ilgi alanı, kuantum fiziğinin postülaları, Schrödinger dalga denklemi, dalga mekaniğinin genel yapısı, kuantum fiziğinde işlemciler |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Lorentz dönüşümleri, Görelilik ilkesi |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
2 |
Siyah cismin ışıması, fotoelektrik olay, Compton olayı, atom spektrumları |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
3 |
Bohr atom modeli, fotonun doğası ve parçacıkların dalga özelliği |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
4 |
Işığın dalga karakteri, de Broglie hipotezi, parçacıkların kırınımı |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
5 |
Bohr tümleme ilkesi, dalga paketleri, Heisenberg belirsizlik ilkesi, maddenin kuantumlu yapısı |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
6 |
Fizikte kuvvetlerin sınıflandırılması, Yukawa’nın mezon teorisi ve çekirdek kuvvetleri |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
7 |
J.J. Thomson’un e/m deneyi, Milikan’ın yağ damlası deneyi |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Atom modelleri, Bohr karşılama ilkesi, Frank-Hertz deneyi |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
10 |
Hidrojen atomunun dalga mekaniği, Kuantum sayıları |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
11 |
Atomun vektör modeli, |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
12 |
Stern-Gerlach deneyi |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
13 |
Açısal momentum kavramı, açısal momentumun özdeğer ve özdurumları |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
14 |
Açısal momentumların toplanması, matris mekaniği, |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
15 |
Açısal momentum matrisleri ve enerji temsili, benzerlik ve üniter dönüşümler |
Anlatma yöntemi,problem çözme yöntemi,soru cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Kuantum Fiziği, E. Aygün, M. Zengin |
2 |
Kuantum Mekaniğine Giriş, B. Karaoğlu |
3 |
Modern Physics And Quantum Mechanics, Anderson |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|