|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Basic programlama dili kullanarak fizik ve matematikteki bazı problemlerin çözümü, bilgisayar yardımıyla gerçekleştirilen sayısal analiz yöntemleri ve nümerik fizikçilerin sıklıkla kullandıkları yöntemlerin kullanımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Basic programlama dilini kavrayabilir |
PÇ-13 Uygun bilgisayar programları ile analiz ettiği fiziksel verileri anlaşılır bir biçimde raporlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Basic yardımıyla matematiksel problemleri programlayabilir |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-4 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alır. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-13 Uygun bilgisayar programları ile analiz ettiği fiziksel verileri anlaşılır bir biçimde raporlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Basic yardımıyla fiziksel problemleri programlayabilir |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini formüle eder. PÇ-3 Fiziksel bir süreç, sistem veya donanım ile ilgili sorunları çağdaş yöntemleri uygulayarak çözer. PÇ-5 Fizik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme becerisine sahiptir. PÇ-13 Uygun bilgisayar programları ile analiz ettiği fiziksel verileri anlaşılır bir biçimde raporlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Basic programlama dili, Basic komutları, Basic’de program yazımı, Matematiksel problemlerin programları, Fiziksel problemlerin programları, Program yardımı ile problem çözme teknikleri, Bilgisayar yazılımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Basic programlama dili-I | Anlatma, beceri geliştirme |
2 | Basic programlama dili-II | Anlatma, beceri geliştirme |
3 | Basic komutları-I | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
4 | Basic komutları-II | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
5 | Basic’de program yazımı-I | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
6 | Basic’de program yazımı-II | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
7 | Matematiksel problemlerin programları-I | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Matematiksel problemlerin programları-II | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
10 | Fiziksel problemlerin programları-I | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
11 | Fiziksel problemlerin programları-II | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
12 | Program yardımı ile problem çözme teknikleri-I | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
13 | Program yardımı ile problem çözme teknikleri-II | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
14 | Bilgisayar yazılımı-I | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
15 | Bilgisayar yazılımı-II | Anlatma, beceri geliştirme, bireysel çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karaoğlu, B. - Sayısal Fizik, Seyir Yayıncılık, İstanbul, 2004 | |
2 | DeVries, P. L. - A First Course in Computational Physics, John Wiley & Sons Inc., New York, 1994 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |