|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SÜMEYRA BALCI (sbalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SÜMEYRA BALCI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin günlük hayatta kullanabildikleri İngilizce bilgilerini fiziksel ve teknik terimleri içeren konularda uygulayabilmeleri ve geliştirmeleridir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizce’nin bilimde kullanılmasının öğrenir |
PÇ-3 Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisine sahiptir. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. PÇ-8 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İngilizce fizik problemlerini tanır ve çözer |
PÇ-2 Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak fizik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İngilizce kaynak tarama ve sunum yapabilir |
PÇ-7 Bireysel çalışma becerisini kullanarak sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. PÇ-8 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir. PÇ-11 Fizik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. PÇ-12 Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersler Fizik bölümünde verilen ders içerikleri ile uyumlu olacak şekilde fizik terminolojisi ve güncel fizik konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Matematiksel sembol ve ifadelerin okunması | Anlatım ve tartışma |
2 | Matematiksel sembol ve ifadelerin okunması, Yunan alfabesi, bilimsel gösterim | Anlatım ve tartışma |
3 | Kısaltmalar, Latince ve Yunanca kelimelerin tekil ve çoğul halleri | Anlatım ve tartışma |
4 | Grafiklerin ve tabloların kullanımı ve yorumlanması | Anlatım ve tartışma |
5 | Karıştırılan kelime çiftleri I | Anlatım ve tartışma |
6 | Karıştırılan kelime çiftleri II | Anlatım ve tartışma |
7 | Fizik terminolojisi I | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fizik terminolojisi II | Anlatım ve tartışma |
10 | Elektronik Medya İçin Yazma | Anlatım ve tartışma |
11 | Okuma Anlama I | Anlatım ve tartışma |
12 | Okuma Anlama II | Anlatım ve tartışma |
13 | Okuma Anlama III | Anlatım ve tartışma |
14 | Okuma Anlama IV | Anlatım ve tartışma |
15 | Okuma Anlama V | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Serway R.A. and Beichner R.J. “Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics”, 5th Edition, Saunders College Publishing | |
2 | Young H.D. and Freedman R.A. “University Physics”, 12th Edition, Pearson Addison Wesley | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
N. A. Burnham, F. L. Hutson, “Scientific English as a Foreign Language”, (2007, https://users.wpi.edu/~nab/sci_eng/ScientificEnglish.pdf Serway R.A. and Beichner R.J. “Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics”, 5th Edition, Saunders College Publishing. Young H.D. and Freedman R.A. “University Physics”, 12th Edition, Pearson Addison Wesley. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |