|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FİZİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEZEN AKSÖZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Teorik çalışmalardan ziyade deneysel çalışmalarda özellikle katıhal fiziğinde katıların yapısı hakkında genel bilgi sahibi olunması sağlanacak ve maddelerin yapılarının tayininin yapılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Malzeme fiziği ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Katıların yapısı hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Maddelerin yapılarını tayin edebilir. |
PÇ-5 Özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulayabilir, sentezleyebilir ve değerlendirmesini yapabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Maddelerin mekanik ve termal özelliklerini bulabilir. |
PÇ-5 Özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulayabilir, sentezleyebilir ve değerlendirmesini yapabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Malzemelerin Sınıflandırılması, Faz Diyagramları, Elektriksel Özellikler, Yarıiletkenlerde Elektriksel Özellikler, Dielektriklerde Elektriksel Özellikler, Manyetik Özellikler, Optik Özellikler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Malzemelerin Sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi |
2 | Malzemelerin Sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi |
3 | Faz Diyagramları | Anlatma Yöntemi |
4 | Faz Diyagramları | Anlatma Yöntemi |
5 | Elektriksel Özellikler | Anlatma Yöntemi |
6 | Yarıiletkenlerde Elektriksel Özellikler | Anlatma Yöntemi |
7 | Yarıiletkenlerde Elektriksel Özellikler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dielektriklerde Elektriksel Özellikler | Anlatma Yöntemi |
10 | Manyetik Özellikler | Anlatma Yöntemi |
11 | Manyetik Özellikler | Anlatma Yöntemi |
12 | Optik Özellikler | Anlatma Yöntemi |
13 | Optik Özellikler | Anlatma Yöntemi |
14 | Isısal Özellikler | Anlatma Yöntemi |
15 | Isısal Özellikler | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Malzeme Bilimi, Prof.Dr.Kaşif Onaran | |
2 | Material Science and Engineering, Williiam D.Callester | |
3 | Yapı Fiziği ve Malzemesi, Murat Eriç, Literatür Yayıncılık / Mimarlık Dizisi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon Aleti |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 14 | 84 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |