|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FİZİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZEN AKSÖZ (sezenaksoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEZEN AKSÖZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Maddelerin önemli yapısal özellikleri, x-ışınlarının oluşumundaki parametreler ve aynı zamanda günlük hayattaki farklı uygulamaları |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | X-ışınlarının malzemeyle nasıl etkileştiğini açıklayabilir. |
PÇ-3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Malzemelerin yapısal özelliklerini x-ışını difraktometresiyle inceleyebilir. |
PÇ-3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-5 Özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | X-ışınlarının özelliklerini bilebilir. |
PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kristal yapıları bilir. |
PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kristal yapılar, uzay grupları, X-ışınlarının üretilmesi ve özellikleri, X-ışınlarının saçılması ve absorbsiyonu, X-ışını kırınım teorisi, yapı faktörleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | X-ışınlarının özellikleri | Sorular ve cevapları |
2 | X-ışınlarının elde edilmesi | Sorular ve cevapları |
3 | Kristallerin geometrisi | Sorular ve cevapları |
4 | Difraksiyon demetlerin doğrultuları | Sorular ve cevapları |
5 | Difraksiyon demetlerin şiddetleri | Sorular ve cevapları |
6 | Yapı faktörü hesaplamaları | Sorular ve cevapları |
7 | Laue fotoğrafları | Sorular ve cevapları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toz fotoğrafları | Sorular ve cevapları |
10 | Tek kristallerin yönelimi ve kalitesi | Sorular ve cevapları |
11 | Difraktometre ve spektrometre ölçümleri | Sorular ve cevapları |
12 | Kristal yapının belirlenmesi | Sorular ve cevapları |
13 | Difraksiyon ile kimyasal analiz | Sorular ve cevapları |
14 | Fluoresans ile kimyasal analiz | Sorular ve cevapları |
15 | Absorbsiyon vasıtasıyla kimyasal analiz | Sorular ve cevapları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Mehmet Kabak, X-Işınları Kristalografisi, 2004 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 8 | 56 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |